اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان بهارستان خواستار شد

آمادگی همه جانبه در بهارستان برای مقابله با بحران

خبرگزاری فارس: فرماندار بهارستان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در این شهرستان باید خود را آماده مقابله با بحران‌های احتمالی و حوادث غیرمترقبه کنند.

آمادگی همه جانبه در بهارستان برای مقابله با بحران

یونس نوبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهارستان اظهار داشت: ایران از جمله کشورهایی است که دارای بیشترین تعداد حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی بوده و بخش‌های مهمی از کشور بر روی گسل‌های زلزله احداث شده است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که دولت سالانه بودجه‌های بسیاری را برای آمادگی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در حوزه خدمات‌رسانی و همچنین بهسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده هزینه می‌کند.

لزوم برگزاری مانورهای آموزشی برای مقابله با بحران

فرماندار بهارستان با بیان اینکه برخی از شهرهای کشور از جمله این شهرستان از نظر تراکم جمعیتی و همچنین ساخت و سازهای مسکونی انجام شده تابع استانداردهای لازم نیستند، گفت: در صورت وقوع بحران و حادثه‌ای، خدمات‌رسانی به مردم در این مناطق بسیار سخت‌تر از محلاتی است که بر اساس اصول مهندسی احداث شده‌اند.

نوبخت افزود: بنابراین باید دو طرح را به صورت همزمان و هماهنگ در دست اجرا داشته باشیم که مهم‌ترین آن اصلاح ساخت‌ و ساز‌ها و آماده‌سازی سازه‌های ساختمانی برای تحمل حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای خدمات‌رسان باید هر لحظه آماده مقابله با بحران‌های احتمالی باشند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان بهارستان ادامه داد: به همین دلیل بارها در جلسات شورای تامین و همچنین جلسات ستاد کنترل بحران که با حضور اکثر مدیران شهرستان برگزار می‌شود، بر لزوم حفظ آمادگی کارکنان زیر مجموعه آنها از طریق برگزاری مانورهای آموزشی تاکید شده است.

نوبخت گفت: در زمان وقوع هر حادثه و بحرانی، شرایط خاصی ایجاد می‌شود که اگر دستگاه‌ها و نهادهای خدمات‌رسان تجربه و آمادگی لازم را نداشته باشند، نمی‌توانند وظائف خود را به درستی انجام دهند.

وی در پایان اظهار داشت: بر این اساس نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و همچنین تخصیص اعتبارات مالی برای برگزاری مانورها و تمرینات آموزشی هستیم که خوشبختانه بخش مهمی از این موارد در شهرستان بهارستان با تلاش دستگا‌ها و نهادهای ذی‌ربط تحقق یافته است.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول