اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل راه و شهرسازی هرمزگان:

بندر شهید رجایی نیازمند توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: مجتمع بندری شهید رجایی با توجه به اینکه 60 درصد صادرات و واردات کشور را به خود اختصاص داده نیازمند توسعه بیشتر زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی است.

بندر شهید رجایی نیازمند توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی زندیه وکیلی پیش از ظهر امروز در بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی اظهار داشت: هرمزگان یکی از استان‌های مهم تجاری و اقتصادی کشور است.

وی افزود: هرمزگان به لحاظ برخورداری از دریا و بنادر تجاری متعدد و استقرار صنایع بزرگ به عنوان یکی از خطوط ترانزیتی در بخش حمل و نقل کالا به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: مجتمع بندری شهید رجایی با توجه به اینکه 60 درصد صادرات و واردات کشور را به خود اختصاص داده نیازمند توسعه بیشتر زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی است.

زندیه وکیلی افزود: با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که صورت گرفته بندر شهید رجایی به سوی هاب شدن گام‌های موثری برداشته و با بهره‌برداری از طرح توسعه این بندر باید نیازهای حمل و نقل ریلی و جاده‌ای این بندر برطرف شود تا در آینده شاهد جابه‌جایی کالای بیشتری با امکانات و ایمنی بالاتر در استان باشیم.

این مسئول اضافه کرد: توجه به جاده‌های استاندارد و ایمن و ارتقای خطوط ریلی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل راه و ترابری استان هرمزگان است.

یادآور می‌شود، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین ترمینال کانتینر کشور که بیشترین حجم عملیات کانتینری کشور در آن تخلیه و بارگیری می‌شود نقش حیاتی و بسزایی در اقتصاد و تجارت کشور ایفا می‌کند.

منطقه ویژه بندر شهید رجایی به عنوان شاخه‌ای از بخش حمل و نقل در توسعه تجاری هر کشور اهمیت بسزایی دارد.

این بخش به دلیل وجود مزیت‌هایی از جمله هزینه پایین، ایمنی بالا و جابه‌جایی از مناسب‌ترین روش‌های حمل و نقل به شمار می‌رود به طوری که بیش از 90 درصد حمل و نقل کالا را در دنیا به خود اختصاص داده است.

این امر موجب شده است از بنادر به عنوان دروازه اقتصاد کشورها یاد شود.

مجتمع بندری شهید رجایی در این میان توانسته است با بهره‌گیری از نیروهای مجرب و استفاده از تجهیزات مدرن بندری و دریایی جایگاه ویژه‌ای در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور داشته باشد تا جایی که امروزه بیش از 50 درصد حجم عملیات کانتینری بندری کشور به تنهایی در این مجتمع بزرگ بندری انجام می‌شود و این نشان از اهمیت این بندر در جمهوری اسلامی ایران دارد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول