اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی قیروکارزین خبر داد

تهیه مستند «اشک و لبخند» در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی قیروکارزین از تهیه فیلم مستند «اشک و لبخند» در قیروکارزین با موضوع فعالیت‌های مددجویان خبر داد.

تهیه مستند «اشک و لبخند» در قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، سعیده کاظمیان بعد از ظهر امروز در مراسم بازدید از تولیدات صنایع دستی و محصولات مشاغل خانگی مددجویان این شهرستان اظهار داشت: کار و خدمتگزاری در اداره بهزیستی تقدس دارد و خدمت به مددجویان و مواجهه با مشکلات و شرایط آنان روحیه خاصی را طلب می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره در قالب واحدهای امور اجتماعی، پیشگیری، توان‌بخشی و اشتغال و مشارکت‌ها تصریح کرد: بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه معلولان، زنان بی‌سرپرست و انجام طرح‌هایی مانند سنجش بینایی کودکان زیر شش سال، مشاوره قبل از ازدواج زوجین جوان، آگاه‌سازی جوانان برای جلوگیری از اعتیاد، کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه و در پیشگیری و توجه به مسئله آموزش در بحث آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های موثری دارد.

کاظمیان اضافه کرد: مرکز مشاوره مهر، مرکز ترک اعتیاد رازی، هشت پایگاه سلامت اجتماعی و گروه همیار سلامت روان و 15 مهد کودک روستایی زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی قیروکارزین با اشاره به اینکه 231 معلول و 174 خانوار به صورت ماهانه از بهزیستی قیروکارزین مستمری دریافت می‌کنند، ادامه داد: تاکنون 249 نفر زن روستایی و 81 نفر زن شهری زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و 660 نفر نیز از بیمه تکمیلی برخوردار شده‌اند.

این مقام مسئول اشتغال را یکی از محورهای توانمندسازی مددجویان دانست و بیان داشت: فراهم‌کردن زمینه اشتغال برای خانواده‌های زیرپوشش، منجر به توانمندشدن جامعه هدف و در نهایت افزایش خروجی‌های بهزیستی می‌شود که در این راستا 54 مورد وام به مبلغ 154 میلیون تومان به مددجویان پرداخت شده است.

کاظمیان با اشاره به اینکه مسئولان باید با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه را برای ارتقای رفاه اجتماعی به ویژه در بین اقشار محروم جامعه بیش از پیش فراهم کنند، گفت: مددجویان بهزیستی توانمندی‌های فراوانی در حوزه صنایع‌دستی دارند که در صورت ارائه حمایت‌های لازم می‌توانند علاوه بر خودکفایی، زمینه اشتغال دیگران را نیز فراهم کنند.

وی در پایان افزود: دیدار با خانواده شهدا، تشکیل شورای اداری با حضور مدیرکل بهزیستی فارس، دیدار با خانواده مددجویان به همراه مسئولان، همایش تجلیل از خیران و ارائه گزارش عملکرد و آغاز طرح ضیافت و نخستین افطاری در منزل یکی از مددجویان با حضور مسئولان برخی از برنامه‌های اداره بهزیستی قیروکارزین در این هفته است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول