اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

پاسخگو بودن مسئولان از مطالبات اصلی مردم است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پاسخگو بودن مسئولان را از مطالبات اصلی مردم عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان قوه قضائیه نیز همانند مسئولان اجرایی باید خود را ملزم به پاسخگویی بدانند.

پاسخگو بودن مسئولان از مطالبات اصلی مردم است

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به مستندات قانونی در رابطه با الزام مسئولان به پاسخگویی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص افزود: هر فرد مسئول در نظام جمهوری اسلامی باید طبق قانون به وظایف خود عمل کرده و همه تبعات ناشی از مسئولیت را برعهده گیرد.

وی استقبال از پرسشگری و انتقاد سازنده را فرصتی برای خدمت بیشتر و بهتر مسئولان اعلام کرد و افزود: در خیلى از مواقع یک انتقاد سازنده جلوی بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های بعدی را می‌گیرد و دلیلی وجود ندارد که برخی‌ها از مواجهه با منتقدان خودداری کنند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بخش قابل توجهی از مشکلات موجود را ناشی از سوء مدیریت و عدم احساس مسئولیت برخی از مسئولان دانست و افزود: پرسشگری و پاسخگویی در روند تحولات اجتماعی نقش مهم و سازنده‌ای دارد اما متاسفانه هنوز فرهنگ مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی نزد بعضی از مسئولان جایگاهی نداشته و همین بی‌تفاوتی‌ها ریشه بسیاری از مشکلات مأیوس‌کننده است.

شایق گفت: مسئولان باید صادقانه مشکلات و موانع را با مردم در میان گذاشته و اقدامات خود را تشریح کنند تا ضمن روشن شدن اذهان، زمینه برای نقد عملکرد و ارائه پیشنهادات و راه‌حل‌های سازنده و قابل اجرا مهیا شود.

این کارشناس مسائل سیاسی، مشکلات موجود را در مقابل اراده‌ ملت ایران بسیار ناچیز شمرد و گفت: هرگاه مسئولان نظام مسائل و موانع بوجود آمده را برای مردم تشریح کرده و از آنان کمک خواسته‌اند بهترین و موثرترین اقدامات از سوی مردم صورت گرفته است، بنابراین مردم حق دارند دلیل حل نشدن مشکلات را از مسئولان هر یک از بخش‌ها سؤال کنند.

وی اهمیت دادن به مسئله‌ پاسخگویی را یکی از مباحث کلیدی و اثرگذار در تمامی بخش‌های کشور اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان قوه قضائیه نیز همانند مسئولان اجرایی باید خود را ملزم به پاسخگویی بدانند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول