اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سومین مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای تاکید کرد

ضرورت شناخت اهمیت فعالیت‌های بین‌رشته‌ای

خبرگزاری فارس: دبیر سومین مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای گفت: شناخت جذابیت و اهمیت فعالیت‌های بین‌رشته‌ای ضروری است.

ضرورت شناخت اهمیت فعالیت‌های بین‌رشته‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صدیقه فروتن بعدازظهر امروز در آیین گشایش سومین همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای در شیراز اظهار داشت: سومین مدرسه ملی تابستانی علوم بین‌رشته‌ای شیراز در 10 محور اصلی به اجرا در می‌آید.

دبیر سومین مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای افزود: هوش مصنوعی و محاسبات نرم، فناوری نانو و کاربردها، زیست فناوری و علوم زیست پزشکی، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خانواده، جامعه و سلامت، مهارت‌های مدیریتی، اخلاق در علم و فناوری، علوم شناختی و تاریخ، فرهنگ و هنر محورهای سومین مدرسه تابستانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: توجه روزافزون دنیا به علوم بین‌رشته‌ای و لزوم حرکت پرشتاب کشور به سمت تحولات عملی جدید و ضرورت شناخت توانمندی‌ها و پشتیبانی از تولید داخلی و استانداردهای ملی، انگیزه و ضرورت اصلی برگزاری این همایش ملی است.

به گفته فروتن، نخستین مدرسه تابستانی بین‌رشته‌ای با محوریت علوم پایه سال 86 به همت دانشجویان انجمن‌های علمی دانشکده علوم و با همکاری حلقه علمی بین‌رشته‌ای سینا - خیام و دومین همایش نیز دو سال بعد در 9 محور برگزار شد.

وی تصریح کرد: هر ساله مدارس تابستانی بسیاری در دانشگاه‌های کشور و دنیا برگزار می‌شود که از نظر ماهیتی تک‌محور هستند اما مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای از نظر ماهیتی منحصر به فرد بوده و در حقیقت تنها مدرسه تابستانی است که با ماهیت چندمحوری برگزار می‌شود.

فروتن از اهداف این همایش سخن گفت و افزود: ایجاد زمینه ارتباط و همکاری علمی میان اساتید و دانشجویان فعال در این زمینه مهم‌ترین هدف برگزاری سومین همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای در شیراز است.

وی گفت: آشنایی دانشجویان با برخی از مباحث بین‌رشته‌ای و کاربردهای آن، ایجاد بستری مناسب در راستای شناخت جذابیت و اهمیت فعالیت‌های بین‌رشته‌ای و سوق‌دادن گرایش فکری دانشجویان به سمت فعالیت‌های بین‌رشته‌ای از دیگر اهداف برگزاری سومین همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای است.

به گزارش فارس، همایش ملی سومین مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای امروز در دانشگاه شیراز آغاز شد.

در این همایش ملی که به مدت چهار روز ادامه دارد، جمعی از استادان دانشگاه و دانشجویان دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز از سراسر کشور در جلسات هم‌اندیشی و مناظره‌های علمی زمینه‌ساز ارتقای فکری و تحقیقات مشترک پژوهشی بین‌رشته‌های مختلف علمی می‌شوند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول