اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

غربی‌ها به هیچ قانونی پایبند نیستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: روند مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای غربی ثابت کرد که آنها به هیچ قانون و قاعده‌ای پایبند نیستند.

غربی‌ها به هیچ قانونی پایبند نیستند

فاطمه آلیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: مذاکرات ایران با غربی‌ها شرایط حساسی را تجربه می‌کند که در صورت پایبندی دو طرف به اصول مذاکره و گفت‌وگو، می‌تواند مراحل آخر نیز محسوب شود.

وی تصریح کرد: بیش از یک دهه است که ایران با برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس که تحت نفوذ لابی‌های صهیونیستی هستند در این زمینه بحث داشته و این روند فراز و فرودهای بسیاری را شاهد بوده است.

* هیچ کشوری به اندازه ایران اجازه بازرسی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را نداده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین بین‌المللی و حقوقی که این قوانین برای تمام کشورها در حوزه انرژی هسته‌ای قائل شده، گفت: در ظاهر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه فصل‌الخطاب است و قوانین آن باید از سوی تمام‌ کشورهای و حتی آنهایی که عضو NPT نیستند، رعایت شود.

آلیا افزود: این قانون از یک طرف حقوقی را برای اعضا در نظر گرفته و از سوی دیگر کشورهای عضو را مجبور به حرکت در چارچوب فعالیت‌های صلح‌آمیز کرده و کشورها باید زیر نظر بازرسان آژانس فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس اسناد و حتی اظهارات کارشناسان، بازرسان و بالاخره دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران بیشترین همکاری را با نهاد بین‌المللی داشته و هیچ کشوری به اندازه ایران اجازه بازرسی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را نداده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون بارها بازرسان و دبیر کل آژانس اعلام کرده‌اند که هیچ نقطه مبهمی در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران وجود نداشته و حتی یک نشانه مبنی بر تخلف ایران در دست نیست.

وآلیا ادامه داد: با این وجود شاهد هستیم که مذاکرات ایران با کشورهای غربی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان بیش از یک دهه است که ادامه دارد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت تاکید کرد: وقت آن رسیده که پرونده هسته‌ای ایران برای همیشه مختومه شود، چرا که نباید تا ابد با غربی‌ها بر سر این موضوع که فعالیت‌های ما صلح‌آمیز است بحث کنیم.

به گفته آلیا، اگر یک نشانه بسیار کوچک‌ مبنی بر انحراف ایران از قوانین بین‌المللی وجود داشت،‌ تاکنون غربی‌ها آن را برملا می‌کردند، گفت: وقتی چنین نشانه‌ای وجود ندارد، چرا باید مذاکرات به این اندازه طولانی شود.

وی با اشاره به تحریم‌های مغرضانه علیه ملت ایران از سوی چند کشور غربی متذکر شد: این تحریم‌ها بار دیگر به جهانیان به ویژه ملت‌های مستقل و آزاده اثبات کرد که حکومت‌های استکباری و استعمارگر به هیچ قانونی پایبند نبوده و تنها به فکر منافع نامشروع خود هستند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: ایران نیز نشان داده در پیگیری حقوق مسلم خود کوتاه نمی‌آید و در این شرایط بهتر است غربی‌ها دست از لجبازی و سیاسی کاری برداشته و حقوق ایران هسته‌ای را بپذیرند و چاره‌ای به غیر از این هم ندارند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول