اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر خبر داد

آغاز برداشت زردآلو از باغات کوثر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر از آغاز برداشت میوه زردآلو در این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت زردآلو از باغات کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل، صراف احمدی اظهار داشت: 430 هکتار از باغات این شهرستان اختصاص به درخت زردآلو دارد که امسال به طور متوسط 3.5 تن از هر هکتار برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه محصول زردآلوی کوثر به لحاظ کیفیت و زودرس بودن رتبه ممتازی را در استان اردبیل دارد، افزود: میزان برداشت این محصول در برخی مزارع به هشت تن می‌رسد.

این مسئول زردآلوی تولیدی در این شهرستان را به لحاظ طعم و کیفیت ممتاز دانست و گفت: بیشترین زردآلوی تولیدی استان در کوثر تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر مهم‌ترین ارقام زردآلوی کوثر را شکرپاره، نوری، اردوباری، نوری اصفهانی، شاهرودی، تهرانی و حسین‌خانی عنوان کرد.

احمدی تصریح کرد: ارقام تهرانی و شکرپاره به دلیل زودرس بودن و کیفیت مناسب مورد توجه ویژه است.

وی ادامه داد: کیفیت بالای زردآلوی کوثر با توجه به اینکه کمتر سمپاشی می‌شود بالا بوده و وزن برخی از آنها به 100 گرم نیز می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر شهر گیوی و بخش مرکزی را یکی از مناطق بسیار مهم در تولید زردآلو معرفی کرد و افزود: تا پایان تیرماه برداشت زردآلو ادامه دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با آغاز کار برداشت زردآلو در منطقه به صورت فصلی شغل ایجاد می‌شود و در حال حاضر 300 نفر روز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

احمدی پیش‌بینی کرد یک هزار تن زردآلو از باغات شهرستان کوثر برداشت شود.

وی مجموع باغات کوثر را بیش از 2هزار و 500 هکتار ذکر کرد و افزود: میوه‌های برداشتی از این شهرستان از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند ولی نبود صنایع تبدیلی سبب ضایعات بیشتر آنها می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر در پایان سخنان خود ابراز داشت: با توجه به حجم بالای ضایعات در این بخش، از سرمایه‌گذاران علاقمند در ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در شهرستان کوثر حمایت می‌شود.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول