اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 4 ماهه نخست سال ‌جاری محقق شد

کشف 1.9 میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

خبرگزاری فارس‌: فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف بیش از 1.9 میلیون لیتر سوخت قاچاق در این استان طی چهار ماهه نخست سال ‌جاری خبر داد.

کشف 1.9 میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا محمدی‌یگانه شنبه شب در تشریح دستاوردهای پلیس در جمع مدیران مربوطه در عرصه مقابله با قاچاق ضمن بیان آمار سال گذشته مقایسه آن اظهار داشت: پلیس استان در حوزه قاچاق و مبارزه با آن به اشرافیت مناسبی نسبت به امکانات موجود دست یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مسئله در بعد قاچاق، قاچاق سوخت به ویژه گازوئیل به کشورهای حاشیه خلیج فارس است، افزود: کشفیات نیروی انتظامی استان طی چهار ماهه امسال به بیش از 1.9 میلیون لیتر رسیده است که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 193 درصد رشد نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه علت افزایش کشفیات به این میزان ریشه در مباحث متعدد دارد، بیان داشت: اجرای طرح‌های عملیاتی در نقاط آلوده از مهم‌ترین مباحث افزایش کشفیات سوخت نسبت به سال گذشته است.

محمدی‌یگانه با اشاره به طرح پاک‌سازی روستای گچین طی ماه‌های گذشته از اجرای مرحله دوم این طرح طی هفته گذشته خبر داد و افزود: در این مرحله از طرح نیز پلیس توانست ابزار و امکانات مورد استفاده در قاچاق سوخت در حجم قابل توجهی را منهدم کند و در این راستا علاوه بر کشف مقادیری سوخت جلوی تداوم روند قاچاق را نیز بگیرد.

وی با بیان اینکه هر چند در مجموع ارزش ریالی کشفیات قاچاق در چهار ماهه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 34 درصد کاهش نشان ‌می‌دهد، اما حجم کشفیات قابل توجه است.

به گفته این مقام انتظامی به دلیل کاهش قاچاق سیگار، پارچه، چای‌، لوازم صوتی و تصویری، ارزش مجموع قاچاق کشف شده در استان کاهش پیدا کرده است.

محمدی‌یگانه از افزایش 48 درصدی پرونده‌های متشکله با ارزش بالای 100 میلیون تومان خبر داد و افزود: هم‌چنین در مدت زمان مذکور نیز تعداد باندهای منهدم شده در باب قاچاق کالا و ارز 44 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در چهار ماهه نخست امسال هم‌چنین تعداد لنج‌های توقیف شده مرتبط با قاچاق کالا و سوخت 104، قایق 200 و خودرو 104 افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه اغلب شاخص‌های کشفیات در استان افزایش داشته، اذعان داشت: تنها در بحث کشفیات سیگارت نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طی 12 ماهه سال 90 نسبت به سال 89 کشفیات قاچاق در استان افزایش داشته، متذکر شد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده قاچاق نیز در سال گذشته نسبت به سال 89، 437 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول