اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

اصفهانیها شهریورماه پزشک خانوادگی خود را انتخاب کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مردم اصفهان می‌توانند پس از تکمیل لیست پزشکان داوطلب، شهریورماه پزشک خانوادگی خود را انتخاب کنند.

اصفهانیها شهریورماه پزشک خانوادگی خود را انتخاب کنند

شاهین شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: حقوق ماهانه هر پزشک خانواده متغیر است و نسبت به محرومیت شهرستان و تعداد سالمندان بالای 60 سال و کودکان زیر شش سال افزایش یا کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان مثال حقوق یک پزشک خانواده در فریدونشهر خیلی بالاتر از حقوق همان پزشک در شهر اصفهان است، ادامه داد: در این طرح دغدغه همیشگی بیماران که در ارتباط با پرداخت زیرمیزی بود و یا دیر تشخیص دادن بیماری آنها بود به طور کامل رفع می‌شود زیرا که چکاب سلامتی و درمان بیماران رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: از دیگر مزیتی که طرح پزشک خانواده برای مردم دارد، پاسخگو بودن پزشک نسبت به روند سلامتی جسمی و روحی مراجعه کننده است در صورتی که در پزشکی روز به دلیل مراجعات زیاد بیمار به پزشکان مختلف کسی پاسخگوی عوارض آنها نیست.

وی افزود: پزشکانی هم که در بیمارستان‌های دولتی مشغول به کار هستند اگر داوطلب طرح باشند می‌توانند به صورت یک شیفت در بعدازظهر به طبابت بپردازند اما حتما باید در تابلوی آنها ساعت کاری و یک شیفت بودن آنها مشخص شود.

شیرانی با بیان اینکه پزشکانی که سابقه فعالیت 10 تا 20 ساله را دارند به نسبت سنوات خدمت آنها میزان حقوق این پزشکان تغییر می‌کند، تاکید کرد: این در حالی است که حقوق یک پزشک با 30 سال کار مثل یک پزشک با 20 سال کار در نظر گرفته می‌شود و سقف آن همان 20 سال است.

وی گفت: در این طرح تعریف شده است که هر چهار پزشک خانواده یک پزشک مسئول باید داشته باشند.

شیرانی اضافه کرد: نظام سلامت ایران با اجرای طرح پزشک خانواده به طور کامل تغییر می‌کند و نیاز به یک بسترسازی فرهنگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه گزارش مستند و کتبی از چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها تاکنون به دست ما نرسیده است.

وی اظهار کرد: با اجرایی کردن این طرح نظام پرداخت به پرداخت سرانه و مختلط و بر اساس عملکرد فراهم می‌شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول