اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس:

مهاجرت غیرقانونی و بی‌ضابطه را متوقف می‌کنیم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت در مقابل مهاجرت غیرقانونی و بی‌ضابطه می‌ایستد و با آن مقابله می‌کند.

مهاجرت غیرقانونی و بی‌ضابطه را متوقف می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، کمال فیروزآبادی در کارگاه آموزشی کارشناسان ادارات کل اتباع و مهاجرین خارجی استان‌های جنوب کشور، با اشاره به حاکمیت قانون در پذیرش مهاجرین خارجی در سراسر دنیا اظهار داشت: ما با افتخار به مدت چند دهه از مهاجرین خارجی و اتباع کشورهای همسایه پذیرایی کرده‌ایم اما مهاجرت غیرقانونی را نمی‌پذیریم.

وی وجود مهاجرین و اتباع خارجی غیرمجاز را آفتی برای نظام برنامه‌ریزی کشور برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی توسعه جمهوری اسلامی ایران با برآورد تمام امکانات و توانایی‌های کشور صورت گرفته است، اما حضور جمعیتی معادل یک کشور از مهاجرین غیرمجاز که خارج از برنامه‌ریزی مسئولان بوده‌اند، موجب اختلال در اجرای برنامه‌های کشور می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با بیان اینکه بعضی از اتباع غیرمجاز، وسیله بروز مشکلاتی مانند اقدامات تروریستی و قاچاق مواد مخدر در کشور هستند، گفت: مهاجرین غیرقانونی تمام برنامه‌های امنیتی کشور میزبان را مختل می‌کنند چراکه به سادگی مورد سوء‌استفاده قدرت‌های سلطه‌گر واقع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای آموزه‌های دینی، احترام بسیاری برای اتباع خارجی قائل شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پذیرای آنها بوده است، افزود: باید تلاش کنیم تمام اتباع بیگانه با سازوکار قانونی وارد کشور شوند و در مقابل قوانین ما پاسخگو باشند.

فیروزآبادی تجاوزات قدرت‌های زورگوی بین‌المللی و سوء تدبیر برخی حاکمان فاسد منطقه را از دلایل عمده بروز مهاجرت‌ها برشمرد و تصریح کرد: حمله کمونیست‌ها به افغانستان، حمله صدام به جنوب عراق و تهاجم وی به کشور کویت از جمله اتفاقاتی بود که موجب ورود موجی از مهاجرین به کشورمان شد.

وی با بیان اینکه قدرت‌های سلطه‌گر جهانی نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت آواره کردن مردم کشورهای منطقه شانه خالی کنند و باید پاسخگوی وجدان جهانی باشند، اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های سخت کشورهای غربی، نه تنها به مردم خود خدمت می‌کند بلکه نتیجه سوء مدیریت حاکمان و قدرت‌های جهانی در آواره کردن مردم منطقه را نیز مدیریت می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با اشاره به اینکه به برکت رهبری‌های امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری ایران اسلامی با تمام مشکلات و دخالت‌های قدرت‌های جهانی، توانست بر مشکلات خود فائق آمده و تهدیدات عظیم را تبدیل به فرصت کند، تصریح کرد: امروز ما نقش ویژه‌ای در حفظ صلح در منطقه و جهان داریم و این جایگاه مورد تاکید نهادها و شخصیت‌های بین‌المللی است که نمونه آن حضور کوفی عنان برای حل مشکلات سوریه در تهران است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول