اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خورموج:

کشورهای خلیج فارس همان‌هایی هستند که صدام را پشتیبانی مالی کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت خورموج گفت: کشورهای خلیج فارس همان‌هایی هستند که صدام را تسلیح و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی کردند.

کشورهای خلیج فارس همان‌هایی هستند که صدام را پشتیبانی مالی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عباس فقیه در آیین عبادی سیاسی و وحدت‌آفرین نماز جمعه خورموج به پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران و پایان جنگ در 27 تیرماه سال 1367 اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را واجب‌‌تر و مهم‌تر از پیروزی در جنگ می‌‌دانست و موافقت خود را با پذیرش قطعنامه اعلام کردند.

امام جمعه موقت خورموج گفت: حضرت امام خمینی(ره) به خاطر مصلحت انقلاب و نظام قطعنامه 598 را پذیرفت.

فقیه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در پذیرش قطعنامه فرمودند: همه باید به رضایت حق تعالی گردن نهیم دیروز روز امتحان الهی بود که گذشت و فردا امتحان دیگری است که پیش می‌آید.

وی یادآور شد: در طول جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران بیش از 11 قطعنامه از سوی سازمان ملل متحد صادر شد که در تمام این قطعنامه‌‌ها که با حمایت آشکار آمریکا و متحدان صدام تنظیم می‌شد به خواسته‌‌‌های به حق ایران اسلامی کمترین توجهی صورت نمی‌گرفت.

فقیه گفت: همه‌ این قطعنامه‌ها در حالی صادر می‌شد که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل پیروزی‌هایی به دست می‌‌آوردند اما متحدان عراق در حال تلاش بودند تا از نابودی ارتش بعث عراق جلوگیری کرده و مانع از پیروزی نهایی رزمندگان ایران اسلامی شوند.

وی یادآور شد: ارتش عراق به طور گسترده‌ای از جنگ‌افزارهای شیمیایی که کشور آلمان در اختیار صدام قرار داده بود استفاده کرد اما، آمریکا و کشورهای اروپایی باز هم از ارتش عراق حمایت کردند.

فقیه گفت: فرانسه نیز موشک‌های دور برد و هواپیماهای میراژ دو هزار را در اختیار عراق قرار داده بود و روس‌ها نیز مجهزترین هواپیماها را به عراق ارسال کردند.

امام جمعه موقت خورموج با بیان اینکه کشورهای عرب‌نشین حوزه خلیج فارس از صدام در مقابله با جنگ علیه ایران اسلامی حمایت کردند گفت: در هشت سال دفاع مقدس کشورهای کویت و عربستان سعودی با حمایت‌های مالی از صدام پشتیبانی کردند.

وی تصریح کرد: 36 کشور در جنگ تحمیلی هشت ساله به طور مستقیم از عراق و صدام حمایت و پشتیبانی کردند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول