اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

سرمایه‌گذاری از طریق بخش‌های خصوصی ضروری است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تأکید بر سرمایه‌گذاری از طریق بخش‌های خصوصی است و این مساله باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری از طریق بخش‌های خصوصی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدحسین نظری ظهر امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن در محل سازمان صنعت معدن خوزستان،‌ اظهار کرد: این استان با ظرفیت های بالا نباید از دید همکاران وزارت پنهان بماند.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهم در بخش صنعت و معدن استان، تولید با محور صادرات است که لازم است در استان سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام شود.

نظری ادامه داد: تاکنون سرمایه‌گذاری‌های خوبی در استان صورت گرفته، اما همه آنها در بخش‌ها و واحدهای دولتی بوده است که از جمله آنها می‌توان به کارخانه فولاد خوزستان، فولاد اکسین، گروه ملی و نورد لوله اهواز اشاره کرد.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری در بخش صنایع پتروشیمی گفت: از آنجایی که خوزستان قطب پتروشیمی کشور است در بخش صنایع پتروشیمی باید به توسعه صنایع پایین‌دستی نیز توجه شود، اما در خصوص سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته باید بگوییم که تمام گردش مالی و نقدینگی این بخش در خارج استان انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در خصوص توسعه صنایع جانبی پتروشیمی گفت: با حمایت استاندار خوزستان حدود 600 طرح صنایع پایین دستی و میان دستی در دست اجرا داریم که پیشرفت در اجرای این طرح‌ها نیازمند نگاه ویژه مسئولین است.

وی با بیان اینکه امروز بخش صنعت و معدن از اولویت‌های کاری مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌شود، افزود: بخش صنعت و معدن مهم‌ترین شاخص رونق اقتصادی است و با توجه به اینکه از دیرباز کشور ما به عنوان محور توسعه صنعت و معدن در دنیا شناخته شده است لازم است که این بخش مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با تاکید بر داشتن یک نگاه ملی برای سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های موجود استان،‌ افزود: وجود مرزهای خاکی و آبی و کاهش هزینه‌های حمل و نقل می‌تواند در توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن تأثیر زیادی داشته باشد.

نظری ادامه داد: توسعه صنعت که عامل مولد اشتغال پایدار است می‌تواند به ریشه کنی بیکاری کمک کند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول