اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری:

احداث فضا‌های ورزشی مستلزم تصویب در شورای برنامه‌ریزی است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: احداث فضاهای ورزشی جدید در استان باید از سوی یک مرکز واحد و با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان انجام شود.

احداث فضا‌های ورزشی مستلزم تصویب در شورای برنامه‌ریزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده ظهر امروز در نشست شورای اداری این استان با ارائه گزارشی از وضعیت فضاهای ورزشی این استان، اظهار داشت: این استان در حال حاضر 272 مکان ورزشی دارد که از این تعداد 148 واحد در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان، 76 مورد در اختیار آموزش و پرورش و 48 مورد نیز در اختیار سایر سازمان‌هاست.

وی افزود: همچنین 79 واحد با مساحتی افزون بر 137 هزار مترمربع نیز به صورت پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در استان وجود دارد که برای تکمیل آنها به بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فروزنده، سرانه ورزشی این استان را 52 سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: از این میزان سرانه ورزشی، 22 سانتی‌متر به فضاهای باز و 30 سانتی‌متر به فضاهای بسته اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان بروجن بیشترین میزان سرانه فضای ورزشی استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بعد از شهرستان بروجن، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، کوهرنگ، اردل، کیار و لردگان قرار دارند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با بررسی‌ میزان سرانه هر یک از این شهرستان‌ها این نتیجه به دست آمد که فضاهای ورزشی استان به طور عادلانه توزیع نشده است که باید با ارائه راهکارهای موثر این مسئله را رفع کرد.

فروزنده با بیان اینکه در توزیع فضاهای ورزشی استان در کنار سرانه باید به دیگر عوامل توزیع هم توجه کرد، گفت: سرانه یکی از مهم‌ترین‌های شاخص‌های لازم برای توزیع فضاهای ورزشی است اما به تنهایی کافی نیست.

وی ادامه داد: نوع کاربری فضاهای ورزشی، ظرفیت و استعدادهای ورزشی مناطق مختلف و توجه به وظایف سیاسی اجتماعی نقاط جغرافیایی از دیگر شاخص‌هایی است که در توزیع فضاهای ورزشی باید به آن‌ توجه ویژه‌ای داشت.

فروزنده، منابع تصمیم‌گیری مختلف را عامل مهمی در توزیع نامناسب فضاهای ورزشی استان برشمرد و افزود: بر همین اساس برای احداث فضاهای ورزشی یک مرکز تصمیم‌گیری واحد لازم است تا از این به بعد فضاهای ورزشی به صورت مناسب در مناطق مختلف استان توزیع شوند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در بحث فضاهای ورزشی برای احداث مکان‌های ورزشی موظف هستند تا با شورای برنامه‌ریزی استان هماهنگ باشند و طرح آن‌ها در این شورا به تصویب برسد.

فروزنده خاطرنشان کرد: طرح الحاق 22 هکتاری از اراضی بلداجی و تصویب طرح جامع هفشجان از دیگر مصوبات این شورا است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول