اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه رمضان انجام می‌شود

اعزام بیش از 1100 روحانی به مناطق مختلف آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان بیش از 1100 روحانی به مناطق مختلف این استان اعزام می‌شوند.

اعزام بیش از 1100 روحانی به مناطق مختلف آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمد فخری، شامگاه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی که در محل استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و به منظور تبلیغ معارف دینی در میان مردم مناطق مختلف استان، 400 روحانی و مبلغ دینی از حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات اسلامی به این استان اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از 700 روحانی مقیم استان نیز در این ماه به مساجد شهری و روستایی اعزام می‌شوند تا به تبلیغ علوم و معارف دینی بپردازند.

فخری گفت: در دهه پایانی ماه شعبان نیز طبق سنت حسنه سال‌های قبل، تمام مساجد و حسینیه‌های سطح استان به همت هیئت امنا غبارروبی و آماده پذیرایی از میهمانان ماه خدا می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، در ادامه با اشاره به اقدامات این نهاد در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه رمضان برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری نمازهای جماعت یومیه و مراسم سخنرانی و اجرای طرح‌های قرآنی ویژه ماه مبارک از جمله مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است.

وی تذکر لسانی را مهم‌ترین راهکار برای برخورد با روزه‌خواران دانست و بیان کرد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با اواسط فصل تابستان و گرمای هوا، برخی مشاغل سخت قادر به تحمل رنج روزه‌‌داری نیستند و به همین دلیل به روزه‌خواری اقدام می‌کنند که البته این اقدام نباید در مجامع عمومی باشد.

این مسئول افزود: بر اساس آموزه‌های دینی امر به معروف و نهی از منکر باید مراحل خود را به ترتیب پشت سر گذارد از این رو اولین قدم امر به معروف لسانی است که باید مسئولان اجرای طرح برخورد با روزه‌خواران توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: همکاری ادارات با صدا و سیما و رسانه‌ها در راستای ورود به مقوله ماه رمضان می‌تواند در ترویج فرهنگ روزه‌داری در میان مردم موثر واقع شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول