اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

کنارگذر جنوبی و شمالی اصفهان با مشکل آورده مالی شرکا رو به ‌رو است

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اصفهانی گفت: کنارگذر جنوبی و شمالی اصفهان با مشکل آورده مالی شرکا رو به ‌رو است که امشب در شورای مسکن استان بررسی می‌شود.

کنارگذر جنوبی و شمالی اصفهان با مشکل آورده مالی شرکا رو به ‌رو است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران اصفهانی، تصریح کرد: ما در تمام استان‌ها دو مأموریت عمده داریم که یکی مباحث مربوط به مسکن و شهرسازی و دیگری حمل و نقل از انواع ریلی، هوایی و جاده‌ای است.

وی در ادامه افزود: در طول دولت نهم و دهم ساخت 222 هزار و 327 واحد مسکونی در استان اصفهان آغاز شد که این واحدها شامل شهری و روستایی هستند و دولت بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه در زمینه ساخت مسکن در اختیار این استان قرار داده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود 62 هزار مورد از این واحدها در سال‌های گذشته افتتاح شده است که 32 هزار واحد آن روستایی و 30 هزار واحد آن در شهرها بوده است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ها در سال جاری یک ‌صد هزار واحد که 9 هزار واحد آن در روستاهای استان است در اصفهان ساخته می‌شود، تاکید کرد: مابقی واحدها در شهرهای جدید از جمله بهارستان، مجلسی و فولادشهر است، هم‌چنین شهرهای زیر 25 هزار و بالای 25 هزار نفر اجرایی می‌شود.

نیکزاد با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین این برنامه‌ها رفع مشکلات پیش روی این تعداد واحد در سال جاری است، افزود: حدود 60 هزار واحد برای سال آتی باقی می‌ماند که 222 هزار واحد مسکونی مهر استان اصفهان که در دولت نهم آغاز شد و قبل از پایان دولت دهم باید به صورت کامل به بهره‌برداری برسند.

وی به فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: امروز نخستین اقدام عملیات روکش پلیمری که در کشور انجام شد توسط همکاران ما در فرودگاه شهید بهشتی افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اعطای گواهی بین‌المللی استاندارد به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اقدام دیگر برای سفر به استان اصفهان بود که با قوانین ایکائو و مباحث پروازی و فرودگاهی تطبیق شده، امروز به این فرودگاه تقدیم شد.

وی ادامه داد: بحث کنارگذر جنوبی و شمالی استان باید در سال جاری به پایان برسد.

نیکزاد با اشاره به مشکل پروژه کنارگذر تصریح کرد: یکی از مشکلات این پروژه در زمینه آورده مالی شریکان طرح است که امروز با حضور استاندار و نمایندگان مجلس تعیین تکلیف می‌شود.

وی از دیگر پروژه‌های مهر ماندگار استان را بزرگراه سمیرم ـ بابا میدان عنوان کرد و افزود: قطار سریع‌السیر اصفهان ـ قم ـ تهران، سه بیمارستان و 200 کیلومتر راه روستایی، سه پروژه ریلی از دیگر پروژه‌های مهر ماندگار است که تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بالغ بر 600 میلیارد تومان علاوه بر پروژه قطار سریع‌السیر، برای پروژه‌هایی که ارزش ریالی دارد در نظر گرفته شده است تا به پایان برسند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول