اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وضعیت جاده‌های آذربایجان‌شرقی برای رانندگی مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: نقش و جایگاه زیرساخت‌ها در حوادث رانندگی غیرقابل انکار است و هرگونه تامل و کنکاش در بحث حوادث رانندگی چه درون‌شهری و چه برون‌شهری حتماً یکی از فلش‌ها را به بحث زیرساخت‌های جاده‌ای نشانه می‌رود.

وضعیت جاده‌های آذربایجان‌شرقی برای رانندگی مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استان آذربایجان‌شرقی با دارا بودن 220 کیلومتر آزادراه، 292 کیلومتر بزارگراه، یک‌هزار و 36 کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار و 775 کیلومتر راه فرعی و روستایی به عنوان یکی از شریان‌های اصلی حمل و نقل جاده‌ای کشور به شمار می‌آید.

اما در این بین آیا این جاده‌ها دارای زیرساخت‌های تعریف شده برای رانندگی است؟

به جرات می‌توان در مقابل این علامت سئوال جواب "نه" را نوشت، زیرا هم جاده‌های درون‌شهری و هم جاده‌های برون‌شهری آذربایجان‌شرقی از کیفیت مناسب برای رانندگی برخوردار نیستند و دلیل بسیاری از حوادث رانندگی هم ناشی از نبود زیرساخت مناسب از جمله علائم هشداردهنده، آسفالت‌ریزی و خود آسفالت مناسب در میان هزاران کمبود دیگر در هر دو بخش درون و برون شهری به چشم می‌آیند.

برای بررسی این موضوع طی سلسله گزارش‌هایی سعی در اطلاع‌رسانی این مهم به مسئولان مربوطه از جمله شهرداری‌ها و راه و شهرسازی خواهیم داشت و به منظور داشتن نظر کارشناسی درباره نبود ایمنی کافی جاده‌های استان برای رانندگی به سراغ رئیس پلیس راه‌های آذربایجان‌شرقی رفتیم که وی نیز با صراحت کامل گفت: وضعیت جاده‌های استان مطلوب برای رانندگی نیست.

اختصاص 95 درصد حمل و نقل بار و مسافر به بخش زمینی

حسن فرجی در گفت‌وگو با فارس افزود: اختصاص 95 درصد حمل و نقل بار و مسافر به بخش زمینی، توجه ویژه به این بخش را می‌طلبد، در حالی که هنوز جاده‌های استان به صورت سنتی و دستی کنترل می‌شوند و تکنولوژی و کنترل ثابت حداقل سرعت در آنها ورود نکرده است.

وی با اشاره به اینکه سطح سرویس جاده‌ها ارتباط مستقیم با مسائل ترافیکی دارد، گفت: نواقص جاده‌ها اعم از نبود علائم هشداردهنده، نبود حفاظ در اطراف جاده‌ها، نبود خط‌کشی، داشتن ایراد و اشکال در سطح آسفالت جاده و ... نقش قابل توجهی در حوادث رانندگی و بروز خسارات مالی و جانی برای شهروندان را فراهم می‌آورند.

فرجی از راه‌های تبریز- اهر، جزیره اسلامی و اتوبان شهید کسایی به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: از پنج سال پیش تاکنون اقدام خاصی در جاده تبریز- اهر صورت نگرفته در حالی که یکی از پرترددترین و حادثه‌سازترین جاده‌های استان به شمار می‌رود.

این مقام حوزه راهنمایی و رانندگی، جاده جزیره اسلامی را یکی دیگر از راه‌های نیازمند توجه دانست و گفت: تنها ارتقای این جاده از دو بانده به چهار بانده در حد مطالعه انجام شده و جاده شهید کسایی هم از کمربند درون‌شهری به برون‌شهری تبدیل شده؛ در حالی که در زمان احداث آن انتقال بار ترافیکی زنجان - تبریز به این اتوبان پیش‌بینی نشده بود ولی هم‌اکنون به قسمت ترافیکی برون‌شهری نیز خدمات ارائه می‌دهد.

وی خواستار توجه ویژه به ضریب ایمنی جاده‌ها، ارتقای سطح سرویس جاده‌ها، اجرای پروژه‌های راهسازی مصوب و ... از سوی راه و شهرسازی شد و توجه ویژه نمایندگان برای تامین اعتبار برای استان در این بخش را ضروری دانست. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول