اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

زیباسازی شهر نباید به افراد خاصی محدود شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای اینکه فضای شهری زیبا و خوبی داشته باشیم، نباید زیباسازی شهر به افراد خاصی محدود شود.

زیباسازی شهر نباید به افراد خاصی محدود شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید کریم داودی ظهر امروز در نشست علمی تخصصی خدمات شهری و محیط زیست که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، اظهار کرد: تا کنون هیچ روالی در شهرداری اتخاذ نشده است که از افرادی که دارای فکر و ایده نو هستند، استفاده شود.

وی با بیان این مطلب افزود: برای کلان شهری مثل اصفهان نباید یکسری افراد محدود در مورد زیباسازی شهر تصمیم‌گیری کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پس از تکمیل پروژه‌های عمرانی باید به زیباسازی شهر پرداخته شود، تصریح کرد: این کار که بخشی از آن به معاونت فرهنگ شهرداری و قسمت دیگری از آن به معاونت خدمات شهرداری مربوط می‌شود، باید با ترویج زیباسازی شهر روحیه شاد را در میان مردم ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه گسترش ارتباطات منجر به توسعه شهری در تمام دنیا شده است، اضافه کرد: اکنون دیگر وزنه‌های اقتصادی به اندازه توریسم و گردشگری در توسعه سهم ندارند و لازمه این کار هم برخورداری از یک شهر خوب و زیبا است.

داودی ادامه داد: استان اصفهان به دلیل داشتن آثار و ابنیه تاریخی، باغ شهرها و نظافت و تمییزی جز شهرهای مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

وی به اهدافی در چشم‌انداز پنج ساله برنامه توسعه اصفهان اشاره و ادامه داد: یکی از این اهداف ارتقای کیفیت زیست محیطی و آشنایی آن برای شهروندان و توسعه حمل و نقل عمومی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: نکته‌ای که تمام کارشناسان و شورای اسلامی شهر به آن تاکید داشته ارتقا فرهنگ شهروندی است.

وی از دیگر برنامه‌های چشم‌انداز پنج ساله توسعه را کاهش آلاینده‌ها دانست و تاکید کرد: با بررسی‌ها مشخص شده که 75 درصد از آلوده بودن هوای اصفهان ناشی از تردد خودروها است و 25 درصد دیگر مربوط به کارخانه‌ها است، این در حالی است که در سال 82 تنها 250 هزاری خودرو و در سال 90 حدود 700 هزار خودرو در سطح خیابان‌های شهر اصفهان تردد دارند.

داودی با این تجربه که هرگاه مشکلی بر زمین مانده با همت مدیران شهری برطرف می‌شود، اظهار کرد: حال با تشکیل یک مدیریت در ستاد توسعه پایدار می‌توان در مورد کاهش آلاینده‌ها تصمیم‌گیری‌ کرد، یا در بین بخشی مثل شهرداری‌های خوراسگان، خمینی‌شهر، بهارستان و درچه هم نظارت داشته باشد و با یک مدیریت یکپارچه این معضل را برطرف کنند.

وی با اشاره به فضای سبز موجود در شهر اصفهان که جز برنامه پنج ساله توسعه است، تصریح کرد: با توجه به آمار، حدود چهار هزار و 200 متر مکعب از فضای سبز متعلق به پارک‌ها است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برای اینکه حریم سبز اصفهان از بین نرود باید به توسعه شهرک‌های مانند مجلسی، بهارستان و ملک‌شهر پرداخت تا فضاهای شهری حفظ شود.

وی به توسعه فضای سبز و روپوش‌ها و درختکاری سبز در سطح شهر اشاره و افزود: این توسعه باید اقتباس گرفته از چهارباغ باشد و تا هم عابر و هم خودرو بتوانند آزادانه در خیابان‌ها در تردد باشند.

داودی تاکید کرد: تفکر مشارکت مردم در درختکاری و فرهنگ‌سازی زباله در مبدأ را در میان مردم نهادینه کرد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول