اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باستان‌شناس و پژوهشگر عرصه تاریخ:

زیباسازی سیمای شهر مشکلات روانی مردم را کاهش می‎دهد

خبرگزاری فارس: باستان‌شناس و پژوهشگر عرصه تاریخ گفت: نباید عوامل محیطی را در مشکلات روحی مردم نادیده گرفت و به همین دلیل می‌توان با زیباسازی سیمای شهر مشکلات روانی مردم را کاهش داد.

زیباسازی سیمای شهر مشکلات روانی مردم را کاهش می‎دهد

کتایون مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از جمله مشکلاتی که پس از ساخت شهرها و صنعتی شدن به وجود آمد، مشکلات روحی مردم بود که روز به روز نیز در حال افزایش است.

وی افزود: نباید عوامل محیطی را در مشکلات روحی هم‌چون پرخاشگری، کم طاقتی و استرس نادیده گرفت.

این باستان‌شناس در ادامه بیان داشت: با توسعه صنعتی جوامع امروز به زندگی شهرنشینی روی آوردند که این امر زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه رشد چشم‌گیر شهرنشینی و مهاجرت مشکلات متعددی را به وجود آورده و این مسائل موجب سختی زندگی در شهرها شده است، گفت: زندگی شهری باید به وسیله معماری شهری برای مردم جذاب و قابل تحمل شود، زیرا ریشه بسیاری از مشکلات روحی شهرهای امروزی در ساختار شهرها است.

مهدوی با بیان این مطلب که ایجاد نشاط و سرزندگی در میان ساکنان شهر یکی از محورهای راهبردی مدیریت شهری است، تاکید کرد: بکارگیری رنگ و نقش و نگار سنتی یا مدرن در شهر، موجب ایجاد فضایی نشاط‌انگیز می‎شود.

وی اضافه کرد: شهرداری و سایر سازمان‎های مرتبط اقدامات ارزنده‎ای در این جهت صورت داده‌اند که البته کافی نیست.

این باستان‌شناس تصریح کرد: مشکلات ناشی از نوسانات روحی و روانی زندگی ماشینی هزینه‎های مادی و معنوی بسیاری در پی دارد که وجود نشاط اجتماعی می‎تواند این مشکلات روحی را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: به همین دلیل راهکارها و راه‌حل‌های این هدف و ابزارها و امکانات باید مورد بررسی قرار گرفته و پس از ارزیابی نقطه نظرات توسط کارشناسان و صاحب‌نظران برنامه‌هایی در این زمینه اجرایی شود.

مهدوی در پایان گفت: مسئولان فضاهای شهری می‎توانند با زیباسازی سیمای شهر، برگزاری جشن‌ها و آیین‌ها و زیباسازی و طراحی فضاهای شهری نشاط  و سرزندگی را به وجود آورند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول