اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم تاکید کرد

ساماندهی و زیباسازی تمام ورودی‌های قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به اینکه شهر قم دارای 9 ورودی است، بر ساماندهی و زیباسازی همه ورودی‌های قم تاکید کرد.

ساماندهی و زیباسازی تمام ورودی‌های قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه ساماندهی ورودی‌های شهر قم که با حضور معاونین، فرماندار و شهردار برگزار شد، بر ضرورت اجرای پروژه‌های مؤثر و کارشناسی در راستای بهسازی و ساماندهی مبادی ورودی که به نوعی بیانگر شخصیت شهری و شهروندی است، تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شهر قم دارای 9 ورودی بوده و سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر و مسافر است خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولان اجرایی باید در اجرای مصوبات و ارائه طرح‌ها و راهکارهای مؤثر در راستای زیباسازی و آراستگی مبلمان شهری و ورودی‌های شهر قم اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار قم همچنین اجرای برخی پروژه‌ها در مبادی ورودی شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: تقاطع خرمشهر از جمله ورودی‌های مهم شهر قم است که سال‌ها در وضعیت نابسامان و نابهنجاری به سر می‌برد که با همت و تلاش مجموعه مدیران پس از سال‌ها رکود به خوبی ساماندهی شد.

وی خواستار ایجاد فضای سبز مناسب، تکمیل گاردیل‌ها، اصلاح تقاطع، تأمین روشنایی و روکش آسفالت در تقاطع غیرهمسطح خرمشهر شد و گفت: شهرداری برای انتقال ترمینال از این تقاطع و پلیس نسبت به مدیریت ترافیک این تقاطع اقدام نماید.

موسی‌پور پروژه تقاطع سه سطحه 72 تن را از پروژه‌های نمونه و موفق در اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه در بخش راه دانست و گفت: این پروژه با وجود حجم عظیم عملیات عمرانی پس از یکسال از زمان شروع پروژه تاکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: وجود دکه‌های خدماتی و توقف مسافران در این تقاطع از جمله مشکلاتی است که باید با هماهنگی و مشارکت نهادهای مسئول و با اطلاع‌رسانی مناسب هر چه سریع‌تر برطرف شود.

استاندار قم همچنین تصریح کرد: طرح ساماندهی و بهسازی ورودی جاده قدیم قم ـ کاشان نیز به تصویب رسیده و عملیات تعریض، جدول‌گذاری و زیباسازی آن آغاز شده است و امیدواریم این تقاطع که مسیر تردد زائران مسجد مقدس جمکران است، به خوبی ساماندهی شده و هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ورودی‌های جعفریه و کوه سفید را دارای مشکلات و معضلات بسیار دانست و گفت: طرح ساماندهی ورودی شهر قم از محور کوه سفید تدوین شده و عملیات اجرایی آن از سوی شهرداری قم باید هر چه سریع‌تر بر اساس زمان‌بندی روشن و مشخص پیگیری شود.

موسی‌پور با بیان اینکه ساماندهی ورودی جعفریه نیازمند ارائه طرح جامع و با نگاه بلند مدت برای تأثیرگذاری در این منطقه محروم است خاطر نشان کرد: مسئولان امر باید طرح تفصیلی در این منطقه را با در نظر گرفتن همه شرایط و کاربری‌های لازم تدوین کنند.

وی با اشاره به اهمیت و حجم زیاد عبور و مرور در جاده قنوات، خواستار تسریع در اجرای پروژه دو بانده کردن و بهسازی این مسیر شد و گفت: عملیات اجرایی و رفع معارضین این پروژه باید با جدیت از سوی مسئولان پیگیری شده و طرح مناسب برای اتصال جاده به شهر قم از سوی شهرداری قم تهیه شود.

استاندار قم بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه اصلاح و بهسازی ورودی شهرک شکوهیه نیز تأکید کرد و گفت: توسعه فضای سبز ورودی اتوبان قم ـ تهران و کاشت گونه‌های مناسب و به ویژه نگهداری مستمر از آنها باید مورد توجه شهرداری و منابع طبیعی قرار گیرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول