اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بی‌اطمینانی پزشکان عمومی به پرداخت بیمه‌ها

پزشکان عمومی به افزایش تعرفه‌ها بی‌تفاوت‌اند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان گفت: با توجه به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت‌های خود به پزشکان همیشه تعویق داشتند، بنابراین دیگر نسبت به افزایش تعرفه‌ها عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

پزشکان عمومی به افزایش تعرفه‌ها بی‌تفاوت‌اند

مازیار ستاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از آنجایی که سازمان‌های بیمه‌گر هیچ‌ گاه به وظیفه اصلی خود در قبال پزشکان عمل نکردند و بخش اعظم حق ویزیت به جای بیمه توسط مردم پرداخت می‌شود بنابراین هر ساله پزشکان عمومی به دلیل تحمیل نکردن پول بیشتر به مردم کم‌تر از تعرفه از مردم ویزیت می‌گرفتند.

وی ادامه داد: تا زمانی‌ که نحوه پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر به پزشکان به همین صورت باشد و مردم مجبور به پرداخت از جیب باشند و پزشکان عمومی مجبور به تخفیف به بیماران، این افزایش تعرفه‌ها تنها یک کار تبلیغاتی است.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بیمه‌ها تنها پنج تا 15 درصد هزینه‌های ویزیت را می‌پردازند در صورتی که در دوران کودکی ما، خانواده‌ها به این میزان ویزیت پرداخت می‌کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تورم در کشور 22 درصد است افزایش 20 درصدی ویزیت پزشکان هنوز دو درصد از تورم ایران کم‌تر است و باید حداقل 30 تا 35 درصد افزایش پیدا می‌کرد.

ستاری دلیل بی‌تفاوتی پزشکان عمومی به افزایش تعرفه‌ها را واقعی نبودن نرخ مشخص شده و پرداخت نصف بیشتر ویزیت از جیب مردم دانست و گفت: موضوع پزشک خانواده در این میان تنها یک امر صوری است و چون قراردادهای بیمه پزشکانی که وارد طرح نمی‌شوند قطع و بیمار باید به صورت آزاد درمان شود بنابراین به طور طبیعی بیمار ترجیح به ورود به پزشک خانواده را می‌دهد و مطب پزشکان خالی از بیمار می‌شود.

وی افزود: افزایش 20 درصدی تعرفه‌های پزشکی در حالی است که هیچ ضمانت اجرایی ندارد و سازمان‌های بیمه‌گر همان روند گذشته خود را طی می‌کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان نسبت به افزایش 30 درصدی تعرفه‌های متخصصان که خود اعمال کرده‌اند، بیان کرد: با توجه به اینکه مردم جامعه به سمت متخصصان گرایش زیادی دارند بنابراین این افزایش هیچ گاه سبب نارضایتی بیماران نمی‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول