اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

حقوق و مزایای دولتی پزشکان بهبود یابد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی سمنان تأکید کرد: در راستای افزایش سطح سلامت جامعه باید حقوق و مزایای دولتی پزشکان در استان سمنان بهبود یابد.

حقوق و مزایای دولتی پزشکان بهبود یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مجید جدیدی ظهر امروز در حاشیه نخستین جلسه هماهنگی بین مجمع نمایندگان استان سمنان که با حضور نمایندگان سمنان و مهدیشهر، گرمسار، دامغان و شاهرود در مجلس و با محوریت بررسی عملکرد و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی سمنان برگزار شد، در گفت‏‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: موانع موجود به منظور بهبود وضع بهداشت و درمان در این استان باید از میان برداشته شود.

وی تصریح کرد: مسئولان و نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی باید با بهره‏‌گیری از پزشکان متخصص و فوق‏‌تخصص که مهارت و تجربه خوبی دارند، در راستای ارتقای بهداشتی و پزشکی این استان بکوشند و در این میان  بسترهای لازم را ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی سمنان با اشاره به اقدامات مؤثر انجام شده در استان سمنان در این بخش افزود: اجرای طرح "پزشک خانواده" نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری است.

جدیدی ادامه داد: در راستای افزایش سطح سلامت جامعه باید تدبیری اندیشیده شود تا حقوق و مزایای دولتی پزشکان در استان سمنان بهبود یابد.

*اختصاص 50 میلیارد ریال به جذب و ماندگاری پزشکان در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی سمنان همچنین اظهار کرد: طرحی در مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری و هیئت دولت به این استان به تایید رسیده بود که بر مبنای آن قرار شد اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در راستای جذب و ماندگاری پزشکان به استان سمنان اختصاص یابد.

جدیدی اضافه کرد: متأسفانه این مصوبه چندان مطلوب اجرا نشده و تاکنون فقط مقدار بسیار اندکی از اعتبار پیش‏‌بینی شده، اختصاص یافته و جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی سمنان همچنین اضافه کرد: طبق برنامه‏‌ریزی و آمایش منطقه‏‌ای انجام شده در دانشگاه‏‌های علوم پزشکی کشور، استان سمنان از لحاظ امور آموزشی در ردیف دانشگاه‏‌های منطقه شمال جای گرفته است و این به ضرر دانشگاه‏‌های کوچک‏‌تر است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول