اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

بوستان ولایت در شیراز احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز ایجاد تفرجگاه‌های بزرگ و جدید را از جمله اولویت‌های عمرانی شیراز دانست و گفت: ساخت بوستان 50 هکتاری ولایت در دستور کار قرار گرفته است.

بوستان ولایت در شیراز احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌رضا پاک‌فطرت بعدازظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری شیراز در کنار پروژه‌هایی نظیر تقاطع‌های غیر‌همسطح، ساخت بوستان‌های جدید را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بوستان‌های بزرگ امسال آغاز می‌شود، فراهم‌کردن نشاط و آرامش برای شهروندان را اولویت اصلی در برنامه‌ریزی‌های این شهرداری دانست و افزود: در کنار ساماندهی ترافیک که به ‌صورت مستقیم بر ارتقای سطح رفاه و آسایش شهروندان مؤثر بوده است و با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح دنبال می‌شود، ساخت بوستان‌های جنگلی بزرگ با هدف فراهم‌کردن شرایط مساعد حضور خانواده‌ها و ایجاد روحیه‌ای بانشاط در افراد را دنبال کرده و می‌کنیم.

پاک‌فطرت در تشریح خصوصیت‌های بوستان بزرگ ولایت گفت: این بوستان در حاشیه شمالی بزرگراه حسینی‌الهاشمی این شهر احداث و به یقین به یکی از بهترین بوستان‌های شیراز تبدیل می‌شود.

شهردار شیراز گفت: زمین ورزشگاه بزرگ 6هزار نفری شیراز که یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به ‌شمار می‌رود از این بوستان تأمین و در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است.

وی افزود: با طراحی و ساخت بوستان‌های جدید در کنار بوستان‌های موجود، به سمتی می‌رویم که شهروندان به ‌تدریج فضای مناسبی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت و استفاده از فضای سبز شهری داشته و فضای سبز بلوارها و رفوژهای میانی خیابان‌ها را برای نشستن انتخاب نکنند.

پاک‌فطرت با یادآوری اینکه فضاهای بسیار مناسبی با توپوگرافی منحصر به‌فرد در حاشیه شیراز وجود دارد که شرایط لازم برای طراحی پارک‌های جنگلی را داراست، تصریح کرد: تفرجگاه‌های چند هکتاری ولایت در غرب، چنار راهدار در جنوب، نهر اعظم در شمال‌غربی، چمران جنوبی و گهواره دید در شمال و برم‌دلک در شرق این شهر، از جمله این فضاها محسوب می‌شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های طراحی و احداث بوستان‌ها و تفرجگاه‌های جنگلی بزرگ در نقاط مناسب، علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز شهری و بهبود وضعیت آب و هوایی کل شهر، فراهم‌کردن بستری مطلوب برای حضور سرمایه‌گذاران و جذب و هزینه‌کرد سرمایه‌ها و توسعه هدفمند فضاهای گردشگری است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول