اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط‌ زیست پالایشگاه گاز فجر جم تاکید کرد

اجرای سیاست استفاده از انرژی پاک در پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: رئیس محیط‌ زیست پالایشگاه گاز فجر جم از اجرای سیاست استفاده از انرژی پاک در این پالایشگاه خبر داد.

اجرای سیاست استفاده از انرژی پاک در پالایشگاه جم

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه مرتصی عرب‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهره‌برداری مناسب از منابع محدود انرژی یکی از مسائل مهمی است که در سال‌های اخیر به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و اقدامات ارزنده‌ای در این راستا انجام شده است.

رئیس واحد محیط‌ زیست شرکت پالایش گاز فجر جم خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های نوین یکی از راه‌هایی است که سبب مصرف بهینه انرژی می‌شود و به طور ویژه در سطوح مختلف مورد نظر قرار گرفته است.

عرب‌زاده در همین راستا بیان داشت: نصب آب‌گرمکن‌های خورشیدی یکی از مسائل مهمی است که در این زمینه در پالایشگاه فجر جم آغاز شده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی یکی از اقدامات ما در راستای اجرای سیاست بهره‌‌گیری از انرژی پاک در پالایشگاه فجر جم به صورت پالایشگاه جم ایجاد شده است.

این مسئول اذعان داشت: نخستین آبگرمکن خورشیدی پالایشگاه فجر جم با حجم 2 هزار لیتر به صورت پایلوت در این پالایشگاه نصب شده است.

رئیس واحد محیط زیست شرکت پالایش گاز فجر جم عنوان کرد: این آبگرمکن از طریق سلول‌های نوری که در آن وجود دارد، نور خورشید را جذب و به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند.

عرب‌زاده ابراز داشت: این اقدام روشی مناسب برای تامین آب‌گرم مورد نیاز شرکت پالایش فجر جم است و روشی مناسب برای برخورداری از انرژی پاک است.

وی گفت: کشور ما از لحاظ منابع خدادادی بسیار غنی است و از نظر منابع زیرزمینی و منابع سطحی می‌توان انرژی‌های زیادی را کسب کرد.

رئیس واحد محیط زیست شرکت پالایش گاز فجر جم، اظهار داشت: به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی ایران نور خورشید یکی از منابع انرژی غنی و پایدار است و نیاز است در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

عرب‌زاده اذعان داشت: بر خلاف سوخت‌های فسیلی استفاده از انرژی نور خورشید منابع غیر قابل تجدید ما مصرف نمی‌شود و به دلیل عدم تولید گازهای آلاینده از انرژی‌های کاملاً پاک است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول