اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس:

احداث قطعه 25 آزاد راه شمال در حال پیگیری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع چالوس به‌عنوان قطعه 25 آزاد راه تهران شمال در حال پیگیری است.

احداث قطعه 25 آزاد راه شمال در حال پیگیری است

قاسم احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: با توجه به نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار در منطقه از دغدغه‌های اصلی ما است.

وی گفت: با ایجاد اشتغال کمک بزرگی به منطقه نوشهر و چالوس و حومه خواهد شد که البته در کنار این موضوع مهم سایر مباحث نیز مورد نظر و دغدغه ما خواهد بود.

* قطعه آخر آزاد راه تهران شمال تنها 80 درصد پیشرفت وجود دارد

احمدی به روند پیشرفت آزاد راه تهران و شمال اشاره کرد و ادامه داد: یکی از عوامل اصلی توسعه منطقه ما به افتتاح آزاد راه تهران شمال بستگی دارد، اما با وجود اینکه گفته می‌شود که پیشرفت دارد ولی در واقع اینگونه نیست.

وی تصریح کرد: در قطعه آخر این آزاد راه تنها 80 درصد پیشرفت وجود دارد و در قطعه یک از منطقه کن تا شهرستانک 38 درصد و قطعه دو و سه نیز در حد صفر است بنابراین پیشرفت و بهره‌برداری از آزاد راه تهران شمال برای ما اهمیت زیادی دارد و افتتاح آن موجب تحول شگرفی در منطقه می‌شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی به مقوله گردشگری در مازندران پرداخت و گفت: گردشگری در مازندران و به ویژه غرب استان با سرمایه‌گذاری معنا پیدا می‌کند و توسعه این صنعت در مازندران بسیار حایز اهمیت است.

این مسئول بیان داشت: در حوزه ملی و استانی نگاه خوبی به گردشگری غرب مازندران وجود ندارد در حالی که بازدید 5 میلیون نفر گردشگر در ایام عید از نمک آبرود و یا ساخت و سازهای تشکیلات تفریحی دولتی در شرق نوشهر نشان از ارزش بالای فضای گردشگری غرب مازندران دارد.

* در روستاها امکانات درآمدزایی قابل توجهی ایجاد شود

وی خاطرنشان کرد: باید در این باره فکر اساسی شود و بودجه‌های استانی در این بخش باید غرب مازندران را پوشش دهد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی درباره محرومیت‌های کجور ادامه داد: محرومیت در بخش کجور کاملا بارز و آشکار است و نیز در منطقه کوهستان مرزن آباد فقر کاملا قابل لمس است، اما کسی به فکر این مناطق نیست.

این مسئول تصریح کرد: مهاجرت مهم‌ترین عامل محرومیت کجور است که ناشی از نبود اشتغال در این منطقه است و تا زمانی که محلی برای کسب درآمد وجود نداشته باشد مهاجرت ادامه پیدا می‌کند و روستاها بدون اهالی باقی می‌مانند که در نهایت به ویلانشینی تبدیل می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: اینکه صرفا آسفالت به کجور برود و یا آب آشامیدنی آن تامین شود کافی نیست و این دردی از کجور را دوا نمی‌کند بلکه باید در روستاها فرصت و امکانات درآمدزایی قابل توجهی ایجاد شود که این امر باعث پیشرفت و آبادانی منطقه می‌شود.

* موضوع چالوس به‌عنوان قطعه 25 آزاد راه تهران شمال در حال پیگیری است

وی تاکید کرد: اگر اقتصاد در کجور درست نشود این منطقه به مکانی تفریحی برای غیربومی‌ها مبدل می‌شود پس باید به دنبال توسعه پایدار باشیم.

احمدی از چالوس به‌عنوان قطعه 25 آزاد راه تهران شمال یاد کرد و گفت: طرح قطعه 25 آزاد راه تهران شمال را من دادم و در روز خداحافظی از فرمانداری چالوس به استاندار وقت نیز اعلام کردم، اما آن را پیگیری نکردند و فقط در حد حرف باقی ماند؛ اما اکنون الزاما باید این اتفاق بیفتد چرا که در غیر این صورت موج جمعیتی که از این آزاد راه به چالوس سرازیر می‌شوند را نمی‌توان سامان داد و مشکلات ترافیکی در منطقه ایجاد می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: موضوع چالوس به‌عنوان قطعه 25 آزاد راه تهران شمال در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

* یک سری از کمیسیون‌ها پرطرفدار هستند

عضو خانه ملت درباره عدم استقبال نمایندگانی از مازندران برای عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: در مجلس کمیسیون‌های زیادی وجود دارد که یک سری مانند کمیسیون امنیت ملی، سیاست خارجی، صنایع و آموزش و تحقیقات پرطرفدار هستند و یک سری دیگر مانند کشاورزی یا امور داخلی و شوراها کم طرفدار هستند و نگاه ما نیز این بود یک نفر از نظر رشته تحصیلی مرتبط، حضور کارشناسانه‌ای در کمیسیون کشاورزی داشته باشد.

وی افزود: از شش نفر ورودی جدید از مازندران به مجلس شورای اسلامی باید برابر با رشته تحصیلی خود در کمیسیون‌ها توزیع می‌شدیم بنابراین رغبت چندانی نسبت به کمیسیون کشاورزی در این شش نفر نبود، اما حسین نیازآذری با توجه به اینکه علاقمند به حضور در کمیسیون انرژی یا برنامه و بودجه بود تصمیم گرفت این مشکل را در بخش کشاورزی حل کند و در نهایت ایشان وارد کمیسیون کشاورزی شدند و نکته حائز اهمیت اینکه از سه استان شمالی فقط مازندران یک نماینده در این کمیسیون دارد.

* در حال تست و سنجش مدیران هستیم

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی درباره تغییرات مدیریتی در سطح شهرستان نوشهر و چالوس و حومه تصریح کرد: در حال تست و سنجش مدیران هستیم بنابراین در صورتی که مردم از عملکرد آنها راضی باشند به کار خود ادامه خواهند داد، اما اگر کارایی لازم را نداشته و ضعیف کار کنند و نارضایتی مردم را در پی داشته باشد قطعا تغییرات مدیریتی رخ خواهد داد.

وی به استان شدن غرب مازندران اشاره کرد و بیان داشت: باید قطعا به فکر استان شدن غرب مازندران باشیم تا بخشی از مشکلات منطقه کم شود.

* توانمندی‌های غرب مازندران برتر از برخی استان‌ها است

عضو خانه ملت متذکر شد: توانمندی‌های منطقه غرب مازندران به مراتب بالاتر و برتر از برخی استان‌های کشور است و این بدان معنا است که غرب مازندران همه شرایط لازم برای تأسیس استانی جدید را دارد و در این باره پیگیر هستیم.

احمدی درباره تعداد نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: ابطال انتخابات حوزه انتخابیه عباس آباد، رامسر و تنکابن آسیبی برای ما محسوب می‌شود و در حال حاضر مازندران از داشتن یک نماینده در مجلس محروم است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول