اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی کاشان خبر داد

کشف 21 کیلوگرم مواد مخدر در آزاد راه امیرکبیر کاشان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف 21 کیلوگرم مواد مخدر توسط مأموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان در آزاد راه امیرکبیر این شهرستان خبر داد.

کشف 21 کیلوگرم مواد مخدر در آزاد راه امیرکبیر کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، منوچهر صفایی یکشنبه‌شب در حاشیه افتتاح نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در شهرستان کاشان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: این مقدار مواد مخدر از اتوبوسی که از زاهدان به مقصد تهران در حرکت بود در آزاد راه امیرکبیر کاشان توسط مأموران مبارزه با مواد مخدر کاشان کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این ارتباط چهار نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده و ادامه سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان کاشان شدند.

فرمانده نیروی انتظامی کاشان همچنین از کشف و ضبط مقدار 155 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سه ماه نخست سال‌جاری خبر داد و افزود: کشف این میزان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل صد در صد افزایش داشته است. 

به گفته وی، در همین ارتباط 505 نفر به اتهام حمل، تهیه، توزیع، خرید و فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان کاشان شدند.

وی در ادامه از مواد مخدر به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین معضلات قرن و چهارمین معضل جهان نام برد و گفت: دشمن در این زمینه تلاش زیادی برای انحراف جوانان و کسب درآمد داشته است.

صفایی نسبت به تغییر رویکرد مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی هشدار داد و ابراز داشت: پیش از این با وجود رویکرد مصرف مواد مخدر به شیوه سنتی نیروی انتظامی برای مقابله با مواد مخدر کار دشواری را پیش‌رو نداشت، اما اکنون با ایجاد رویکرد صنعتی مواد مخدر و بروز حالات روانی و پرخاشگرانه، کار نیروی انتظامی برای مقابله سخت‌تر شده است.

در ادامه این نشست مطبوعاتی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان از ساماندهی کمپ‌های اعتیاد در این شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی کاشان مجوز موقت برای فعالیت چهار کمپ اعتیاد در این شهرستان از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر صادر شده است.

محمد رضوان‌نژاد، پیشگیری از اعتیاد را مقدم بر درمان آن دانست و بیان داشت: هزینه‌های پیشگیری به مراتب کمتر از هزینه‌های درمان و بازپروری معتادان است.

به گفته وی، ایجاد نمایشگاه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی در مدارس راهنمایی، متوسطه و حتی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد است.

وی استفاده از ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی و توانمندی‌های مذهبی آنان و همچنین بهره‌گیری از قابلیت‌های کانون‌های فرهنگی شهرستان، سازمان‌های مردم‌نهاد، خیران و سنگر مساجد به همراه نقش نهادهای فرهنگی در امر پیشگیری از اعتیاد و گسترش آن در جامعه را حائز اهمیت دانست.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از جایگاه‌های حساس نخبه‌پروری شهرستان کاشان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی را خواستار شد و نقش شهرداری برای ایجاد فضاسازی و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان را نیز برای تهیه جزوات پیشگیری از اعتیاد مؤثر خواند.

به گفته وی، بازنگری در مورد برخی از داروهای بی‌اثر توسط دانشگاه علوم پزشکی نیز می‌تواند در درمان معتادان سهم بسزایی داشته باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان همچنین نقش مساجد به‌عنوان سنگرهای دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و بهره‌گیری از تربیت‌بدنی را در پیشگیری از اعتیاد مؤثر دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز بر تحصیل، تهذیب و ورزش جوانان تأکید فراوان دارند. 

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول