اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مشاوره دانش‌آموزی استان اردبیل:

14 پایگاه مشاوره‌ای خدمات رایگان به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مشاوره دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 14 پایگاه مشاوره‌ای به دانش‌آموزان استان اردبیل خدمات رایگان ارائه می‌کنند که بیشتر این خدمات در ایام انتخاب رشته دانشگاهی اتفاق می‌افتد.

14 پایگاه مشاوره‌ای خدمات رایگان به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند

علیرضا اصلانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دو عامل مهم در موفقیت کنکور و آزمون‌های علمی دانش‌آموزان تسلط بر منابع آزمون و بحث آمادگی روحی و روانی دانش‌آموزان است که به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر با تدابیر مناسب خانواده‌ها در برقراری آرامش روحی و روانی دانش‌آموزان در آزمون‌های مختلف بسیار موفق عمل کرده‌اند.

وی بر ضرورت مهارت‌آموزی مطالعه صحیح تاکید کرد و گفت:‌ میانگین رتبه و نمره دانش‌آموزان استان بالاتر از میانگین کشوری است ولی به دلیل نامناسب بودن قطب‌بندی دانشگاهی بسیاری از دانش‌آموزان ما حاضر نیستند در استان‌های همجوار با شرایط متفاوت و فرهنگ و آیین گوناگون ادامه تحصیل دهند.

رئیس مرکز مشاوره دانش‌آموزی استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس یکی از عمده مشکلات دانش‌آموزان را در فصل امتحانات و برگزاری آزمون‌ها برنامه‌ریزی و روش صحیح مطالعه یاد کرد و بیان داشت: ما در این حوزه نیاز به مهارت‌آموزی و گسترش آموزش دانش‌آموزان داریم تا ضعف‌ها و کاستی‌ها برطرف شده و روش‌های مطالعه صحیح مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

اصلانی به موضوع تقویت مهارت‌های کنکور و آزمون‌های سراسری اشاره کرد و افزود: در این زمینه ما در پایگاه‌های ثابت و سیار در آستانه انتخاب رشته دانش‌آموزان سعی داریم به آنها مشاوره‌های مفید و موثری ارائه دهیم تا آنها با آمادگی بهتر بتوانند در عرصه آزمون سراسری به عنوان یک امتحان حساس و سرنوشت‌ساز موفق عمل کنند.

این مسئول در پایان سخنان خود هرگونه شتاب و عجله در موضوع انتخاب رشته را بدون توجه به جوانب امر آفتی غیر‌قابل جبران توصیف کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما در پایگاه‌های مشاوره‌ای خود علاوه بر خدمات رایگان تحصیلی مشاوره‌هایی در زمینه تربیتی و پرورشی نیز ارائه می‌کنیم که خانواده‌ها می‌توانند از توانمند‌ی‌ها استفاده لازم را ببرند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول