اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شیراز در مجلس نهم:

مسئولان با تحلیل‌های نادرست بازار را به‌هم نریزند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مسئولان با تحلیل‌های نادرست و یا وعده‌های غیرقابل اجرا، بازار را به هم نریزند.

مسئولان با تحلیل‌های نادرست بازار را به‌هم نریزند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز جعفر قادری پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بهای آن طرح‌هایی مانند، استفاده از روش‌های تعزیراتی یا پرداخت مالیات روی خانه‌های خالی ارائه شده که به یقین جزو طرح‌هایی است که نمی‌تواند در پایین آوردن قیمت مسکن و یا کنترل بازار تاثیر چندانی داشته باشد. وی افزود: دولت ابزارها و امکانات برای مداخله در بازار را دارد اما باید در ساز و کارهای اقتصادی خود از آنها استفاده و در حقیقت شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که نقدینگی از بخش مسکن و از سوی دیگر تقاضای سفته بازی خارج شود.

نماینده شیراز در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسکن باید از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل شود، ابراز داشت: باید روزنه‌هایی در بازار سرمایه و پول باز شود تا نقدینگی به سمت بازار سرمایه و پول کشیده شود و از طرف دیگر باید تغییراتی در ساختار عوارض و مالیات صورت گیرد، به طوری که عوارض نوسازی اضافه شود و عوارض بر ساخت و ساز کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه عوارض بر مصرف باید افزایش یابد نه تولید، تصریح کرد: مجموعه این عوامل اگر انجام شود بازار مسکن تنظیم می‌شود، اما اینکه انتظار داشته باشیم که با مداخله تعزیراتی بتوانیم مشکل را حل کنیم این درست نیست.

قادری تصریح کرد: بهتر است مسئولان در مواردی که نمی‌توانند کاری کنند، حداقل اظهار نظر نکنند و با تحلیل‌های نادرست و یا وعده‌های غیرقابل اجرا، بازار را به هم نریزند، بنابراین این صحبت‌هایی که می‌کنند و به دنبال آن در عمل اتفاقی نمی‌افتد، مشکلات بیشتری را پدید می‌آورد.

وی همچنین به اشکالات مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: نحوه اجرایی شدن این پروژه نتوانست موجب کنترل بازار مسکن شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس نهم خاطرنشان کرد: مسکن مهر اشکالات و ایرادات جدی دارد که در وهله نخست ساخت مسکن در حاشیه شهرها بزرگترین مشکل آن است چراکه صرف اینکه زمین برای ساخت مسکن در اختیار دولت مجانی قرار می‌گیرد کافی نیست و مشکلات دیگری را پدید می‌آورد.

وی ادامه داد: مسکن مهر راه ورودی برای روستائیان به شهر شده و یک امکانی برای تسهیل مهاجرت از روستا به شهر را فراهم کرده است، در صورتی که هدف این بود که مشکل مسکن در شهرهای بزرگ را حل کنیم.

قادری گفت: اگر دولت همین توانی که برای ساخت و ساز مسکن مهر گذاشت را برای ساخت و ساز بافت فرسوده شهری می‌گذاشت، به یقین بهتر می‌توانست جواب بگیرد.

وی همچنین در مورد ضررهای تکمیل نشدن این پروژه‌ها با توجه به رو به اتمام بودن دولت دهم خاطرنشان کرد: دولت باید کارهایی که شروع کرده است را تکمیل کند چراکه رها کردن این مسکن‌ها به خودی خود موجب می‌شود تا مشکلات دوچندانی پدید آید و یکی از مشکلات آن نیز تشدید تورم است.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول