اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک استاد دانشگاه:

نظام آموزش کشور در زمینه شعر کودک تهی‌دست است

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: با وجود اینکه کشور ما دارای شاعران ارزشمندی در زمینه ادبیات کودک است، اما نظام آموزش کشور ما در زمینه شعر کودک تهی‌دست است.

نظام آموزش کشور در زمینه شعر کودک تهی‌دست است
شهرام امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان و در حاشیه برگزاری جشنواره ملی شعر کودک در اصفهان اظهار داشت: علاقه فطری کودکان به شعر، بالارفتن توان یادگیری آنها با قالب شعر، نشاطی که جمع‌خوانی شعر می‎تواند ایجاد کند و ویژگی‌های دیگر این قالب بیانی و ادبی، امکان حفظ کردن سریع و بازگویی سریع‎تر آن در خانواده، شعر را به برنامه و نیازی اجتناب‌ناپذیر در مراکز پیش دبستانی تبدیل کرده است.
وی افزود: باید دید، در نظام آموزشی ما چه میزان شعرهای خوب برای کودکان وجود دارد و کوشش فرهنگی بزرگ‎ترها در آموزش شعر به کودکان چگونه است.
این استاد ادبیات با بیان اینکه ادبیات خردسالان در کشور ما با اینکه در حیطه داستان گام‎های محکم‎تری برداشته است، تصریح کرد: کشور ما در زمینه شعر دچار تهی‌دستی قابل توجه که نمی‎تواند پاسخگوی این نیاز گسترده و همگانی مراکز پیش دبستانی به شعر باشد.
وی ادامه داد: نتایج بررسی‎ها نشان می‎دهد که شعرهایی که با هدف مخاطب قرار دادن خردسالان به چاپ رسیده است، بسیار ناچیز است.
امیری با اشاره به اینکه، شعرهای موجود با هدف مخاطب قرار دادن خردسالان سروده شده، اما حاوی کلمات، محتوا و پیام‎هایی است که در خور این گروه سنی نیست، متذکر شد: این گونه اشعار، وجه هنری آن به تصویر ادبی و ذهنی دل انگیزی آراسته نشده و در دل کودکان پیش دبستانی جایی ندارد یا از نظر زبان بدآموز است که تاثیر منفی آن بیشتر است.
وی در پایان اذعان داشت: همان‌گونه که هر موسیقی نویس هر چند موفق، تا راه شناخت کودک و کار برای آن را طی نکند، نمی‎تواند آهنگ‎های دلنشین و مؤثر کودکانه بسازد هر نویسنده‎ای هم نمی‌تواند برای کودکان هم بنویسد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول