اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با پر شدن زاینده‎رود و بارش باران‎های پاییزی؛

شعر کودک پر از رمز و راز و اصول است

خبرگزاری فارس: یک شاعر و نویسنده گفت: شعر کودک، بر خلاف تفکرات عده‎ای از افراد که فکر می‎کنند ساده و دست یافتنی است، پر از رمز و راز و اصول است.

شعر کودک پر از رمز و راز و اصول است
امین شجاعی در حاشیه برگزاری جشنواره شعر کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ایجاد روحیه تعامل اجتماعی و اصلاح رفتارها، ایجاد فضای نشاط آمیز و لذت بخش اصلاح غیر مستقیم واژه‎های کودک باید مهم‌ترین بخش‎های شعر کودک را تشکیل دهد.
وی در بیان معیارهای انتخاب شعر کودک افزود: شعر کودک، بر خلاف تفکرات عده‎ای از افراد که فکر می‎کنند ساده و دست یافتنی است، پر از رمز و راز و اصول است.
این شاعر کودک و نوجوان بیان داشت: شناخت دنیای لطیف و رنگین کودکان به زبان ویژه آنها، واژگان مناسب، موسیقی، روح کودک و آرزوها و تصورات آنان کاری ظریف، پیچیده و عمیق است، در انتخاب شعر برای کودک، نیازمند حساسیت و دقت است.
شجاعی با بیان اینکه بهره‎گیری از بار ابهامی واژگان، استعاره‎ها و کنایات و مجازها بر تأثیر و طنین شعر می‎افزاید، گفت: در شعر کودک، ساختار نحوی طبیعی کلام باید مراعات شود و زبان شکسته و محاوره، مناسب آموزش، به ویژه در سال‎های نخستین آموزش نیست.
وی در مورد دستورالعمل ساختاری یک شعر مناسب کودکان تاکید کرد: مفاهیم باید ساده، روان و زیبا عرضه شود و از واژگان و مفاهیم آشنای کودک بهره‎گیری کرد.
این شاعر و نویسنده ادامه داد: طرح چندین مفهوم و موضوع در یک سروده، سبب کم‌رنگ شدن مفاهیم دیگر و کاهش عمق تأثیر می‎شود و مفاهیم و موضوعات باید واقع بینانه و از دریچه نگاه کودک دیده شوند.
وی با تشکر از تمام مسئولان برگزاری این جشنواره اذعان داشت: اصفهان و شهر شاهین شهر شایستگی والایی در برگزاری جشنواره‎های ملی دارند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول