اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک شاعر شاهین‌شهری:

شعر از وسایل موثر در تربیت کودکان است

خبرگزاری فارس: یک شاعر شاهین‌شهری با ابراز خوشحالی از میزبانی شاهین‌شهر در جشنواره ملی شعر کودک گفت: شاعران باید به آفرینش مفاهیم عالی در شعر همت ورزند و شعر را یکی از وسایل موثر در تربیت کودکان قرار دهند.

شعر از وسایل موثر در تربیت کودکان است
مسعود انصاری‌فر در حاشیه برگزاری جشنواره شعر کودک در شاهین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر این موضوع که در شعر کودک از نصایح اخلاقی به طور مستقیم خودداری شود، اظهار داشت: یکی از کارکردهای شعر کودکان می‌تواند جنبه‌ آموزشی و تربیتی داشته ‌باشد و از این طریق برخی موضوعات و مفاهیم علمی، اجتماعی و هنری را به آنان انتقال داد.
وی افزود: نباید آموزه‌های اخلاقی را به صورتی واضح، و مستقیم در قالب شعر گنجاند و با این کار، شعر به یک یک ابزار بی‎خاصیت تبدیل کرد در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد، نباید ادعای تولید شعر کرد و به آموزش و تربیت اخلاقی کودکان امیدوار شد.
این قصه پرداز شاهین‌شهری با اشاره به اینکه اندرزها و مواعظ، با چنین رویکردی در شعر کودکان آورده شود، به احتمال قریب به یقین، تاثیر معکوس بر رفتار و نظام هنجاری بچه‌ها دارد، تصریح کرد: کودک باید در شعر خود را ببیند، شاعر واعظ و اندرزگوی اخلاقی نیست که به کودکان امرو نهی کند.
وی ادامه داد: هرگونه تربیت این چنینی باید، به صورت غیرمستقیم و هنرمندانه در قالب مضامین شعری آورده شود و به عنوان نمونه به این شعر عباس یمینی شریف اشاره کرد.
انصاری‌فر با بیان اینکه، در این گونه شعرها نباید اندیشه بزرگسالانه حضوری پررنگ داشته باشد،متذکر شد: همچنین مضامین اخلاقی به صورت اندرزهایی تهدیدآمیز بیان شود. 
وی در پایان اذعان داشت: اگر شعر به عنوان ابزار یا واسطه آموزش و تربیت قرار می‎گیرد، باید در انتخاب مضامین و درون‌مایه‎های آن دقت زیادی به عمل آید تا والدین و یا معلمان و مربیان بتوانند در کم‌ترین زمان ممکن، بیشترین بهره‎مندی و اثرگذاری را در فرآیند تربیت فرزندان و دانش‌آموزان ببرند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول