اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جمعیت امام علی (ع):

طرح کعبه کریمان حامی کودکان بی‌بضاعت است

خبرگزاری فارس: دبیر جمعیت امام علی (ع) گفت: طرح کعبه کریمان که از ولادت امام علی (ع) آغاز شد، آرزوهای 105 نفر از کودکان بی‌بضاعت را جمع‌آوری و در روز ولادت امام زمان (عج) 90 آرزوی آنها را برآورده کرد.

طرح کعبه کریمان حامی کودکان بی‌بضاعت است

حسین درخشان‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره با فعالیت جمعیت امام علی (ع) و نیز طرح کعبه کریمان اظهار کرد: امسال برای سومین سال پیاپی طرح کعبه کریمان با محوریت کودکان بی‌بضاعت آغاز به کار کرد.

وی افزود: در مجموع  یک سال علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی، یک سال دانشگاه آزاد فلاورجان و امسال دانشگاه پیام‌نور اصفهان و وزوان متولی برگزاری این طرح شدند.

دبیر جمعیت امام علی (ع) در ادامه تصریح کرد: بیش از 105 آرزو از طریق طرح کعبه کریمان از کودکان بی‌کتاب و کودکانی که به هر دلیل از درس خواندن بازمانده و نیازمند هستند، جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: هر ساله در طرح کعبه کریمان این کودکان شناسایی و آرزو‌های آنها جمع‌آوری و در روز تولد امام زمان (عج) آرزوهای آنان برآورده می‌شود.

درخشان‌فر گفت: این طرح بر روی بزرگ‌ترین صفت حضرت علی (ع) که نوازش کودکان بی‌بضاعت بود، متمرکز شده است.

وی به برخی از آرزوهای کودکان اشاره و اضافه کرد: بیشتر این کودکان در آرزوهای خود شفای مادر و پدر معتاد، داشتن وعده غدای گرم، داشتن کامپیوتر، سلامتی پدر و مادر بیمار، آزادی پدر از زندان را عنوان کرده بودند.

دبیر جمعیت امام علی (ع) تاکید کرد: این آرزوها هم‌زمان با سالروز تولد حضرت علی (ع) و در مراسم اعتکاف به صورت نمادین جمع‌آوری و در روز ولادت امام زمان (عج) برآورده شد.

وی با بیان اینکه 90 آرزوی این کودکان که امکانات آموزشی و فرهنگی است برآورده شده است، ادامه داد: در کنار تحقق این آرزوها، بحث معضلات اعتیاد و رسیدگی به مشکلات روانی هم برآورده شده است.

درخشان‌فر هدف از برگزاری این طرح را نشان دادن گوشه‌ای از یتیم‌نوازی حضرت علی (ع) دانست و گفت: کودکان باید با کودک‌نوازی واقعی و شخصیت حضرت علی (ع) آشنا شوند و این در حالی است که در شب کریسمس بابانوئل با یک شخصیت خیالی چنین کاری را می‌کند.

وی تصریح کرد: 800 نفر از نیک‌اندیشان عضو این طرح متخصص هستند اما غالب طرح‌های اجرایی از جمله کعبه کریمان را 50 نفر از دانشجویان برعهده داشتند.

دبیر جمعیت امام علی (ع) افزود: خیّران در سال گذشته با اهدای بالغ بر 60 میلیون تومان سبب آزادی یک زندانی غیر عمد و محکوم به اعدام شدند.

وی هم‌چنین از اجرای طرح کوچه‌گردان عاشق و رسیدگی به محرومان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با اعتبار خیّران همچنین سال گذشته به 500 خانواده رسیدگی و نزدیک به 24 میلیون تومان برای آنها هزینه شد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول