اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره دادگستری گرگان خبر داد

تعدیل فشار کاری دادگاه‎های گرگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره دادگستری گرگان گفت: فشار کاری دادگاه‎های گرگان تعدیل می‎شود.

تعدیل فشار کاری دادگاه‎های گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، عزت‎الله حمزه‎نژاد اظهار داشت: به منظور جلوگیری از فرآیند اطاله دادرسی، دو شعبه جدید در دادگستری گرگان آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به حجم ورودی پرونده دادگستری مرکز استان تصریح کرد: به منظور کاستن از بار محاکم حقوقی و جزایی یک شعبه حقوقی و یک شعبه کیفری در دادگستری گرگان فعال شد.

رئیس اداره دادگستری گرگان استاندارد رسیدگی به پرونده در شعب حقوقی را بین 70 تا 80 پرونده در ماه اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به دلیل بالا بودن حجم ورودی پرونده‎ها قضات دادگاه‎های حقوقی در گرگان ماهانه بین 150 تا 170 پرونده و در شعب کیفری حدود 160 پرونده را بررسی می‎کنند که این امر فشار مضاعفی را بر قضات و کارکنان اداری، تحمیل کرده است.

حمزه‎نژاد با بیان اینکه فعال شدن این دو شعبه تنها بخش اندکی از بار محاکم این شهرستان را می‎کاهد گفت: در تشکیلات قضایی دادگستری گرگان، دو شعبه حقوقی دیگر نیز دیده شده است که امیدواریم در صورت تامین کادر قضایی و اداری مورد نیاز این دو شعبه نیز فعال شوند.

وی در ادامه افزود: سال گذشته 28 هزار و 594 رأی در دادگستری گرگان صادر شد که از این تعداد برای حدود 4 هزار رأی، تقاضای تجدید نظرخواهی ارائه شده است.

هم‌اکنون در گرگان 10 شعبه حقوقی و 9 شعبه کیفری فعال است.

انتهای پیام/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول