اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی:

دشمن در 18 تیر به دنبال ایجاد بحران مشروعیت برای نظام بود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی گفت: دشمن در واقعه 18 تیر به دنبال ایجاد بحران هویت و مشروعیت برای نظام بود.

دشمن در 18 تیر به دنبال ایجاد بحران مشروعیت برای نظام بود

علی‌اصغر حبیبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سالروز وقوع حادثه 18 تیر اظهار داشت: فتنه‌ای که در 18 تیر 78 ایجاد شد و به نوعی زمینه‌ساز فتنه 88 بود، در واقع از سیاست‌های نظام سلطه در قبال انقلاب اسلامی منشأ می‌گیرد که در پی مهار و براندازی جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: در این طرح‌ها که از سوی استکبار دنبال می‌شود، دشمن تلاش می‌کند، به نوعی کارآمدی نظام را زیر سوال برده و موفقیت‌هایی که یک نظام مستقل در جهان به دست آورده را کوچک نشان دهد و این نظام را دچار بحران مشروعیت کند.

عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی ابراز داشت: محور دوم این‌گونه برنامه‌ها این است که به نوعی نظام‌های جایگزین و موفقیت‌هایی که این نظام‌ها در سایه استکبار به دست آورده‌اند، به رخ ملت کشیده شود.

وی گفت: یکی دیگر از محورهای این برنامه‌ها حمایت از کسانی است که درون حاکمیت مورد بی‌مهری واقع شده و یا طالب کسب قدرت هستند.

حبیبیان ادامه داد: این محورهای سه‌گانه راه‌هایی است که دشمن به وسیله آن تلاش می‌کند تا یک نظام مستقل را از درون متلاشی کند.

وی خاطر نشان کرد: این‌گونه نقشه‌ها تا به حال در کشور نمودهای عینی داشته که فتنه 78 از جمله آن‌ها است.

عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی افزود: در این فتنه روزنامه سلام کارکرد وزارت اطلاعات را در زمینه قتل‌های زنجیره‌ای با افشای یک نامه محرمانه زیر سوال برد و تلاش کرد چهره این وزارت‌خانه را مخدوش کند که از سوی دستگاه قضایی توقیف شد.

وی اضافه کرد: پس از این اتفاق عده‌ای از سیاسیون تلاش کردند تا تعطیلی این روزنامه را ظلم بزرگ نظام به آزادی مردم نشان دهند که از مهم‌ترین کارگردانان این صحنه افرادی بودند که در فتنه حلقه کیان را تشکیل دادند.

حبیبیان ابراز داشت: صحنه‌گردانان در این حادثه، اغتشاشات را از یک اعتراض صنفی شروع کرده و با استفاده از احساسات جوانان تلاش کردند تا این تجمع‌ها را به تقابل با نظام بکشانند که این قضیه در 23 تیر با حضور همه‌جانبه مردم خنثی شد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول