اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد گلستان تاکید کرد

مجریان فرهنگی برای اعتلای اسلام کار کنند نه برای نان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان با تاکید بر اینکه مجریان فرهنگی باید برای اعتلای اسلام کار کنند نه برای کسب نان گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی کرامت انسانی نیز باید حفظ شود.

مجریان فرهنگی برای اعتلای اسلام کار کنند نه برای نان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی بیکی پیش از ظهر امروز در جمع دهیاران گرگان اظهار داشت: اگر در عرصه فرهنگ توفیقی حاصل نشود راه به جایی نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی از اوجب واجبات است خاطر نشان کرد: سیاست کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد این است که در کنار مساجد، نهادها و کانون‎هایی مستقر کنند که با خودمدیریتی، بتواند بحث فرهنگی را نهادینه کند که این امر مستلزم مهندسی خاصی است.

بیکی با اشاره به اینکه اهمیت کارهای فرهنگی از سایر مباحث فراتر است تأکید کرد: اگر بر سر خوان انقلاب نشستید برای اعتلای اسلام بوده است لذا اگر فرهنگ به حال خود رها شود بیشترین صدمات به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... را می‌خوریم.

مسئول کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد گلستان به فاکتورهای فرهنگی که در قرآن آمده است اشاره کرد و یادآور شد: عاشقانه کار کردن یکی از فاکتورهای اصلی کار فرهنگی است و عامل دیگر نیز بر عمل‎گرایی تاکید دارد و اینکه برخی افراد انجام کارها را تنها بر زبان جاری کرده و در عمل چیزی وجود ندارد.

وی خوش خلقی و مسلح بودن به علم و حکمت را از دیگر فاکتورهای کار فرهنگی دانست و ابراز داشت: تمام این فعالیت‌ها به این خاطر است تا یک صف به نمازگزاران بیفزاییم.

مسئول کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد گلستان با اشاره به اینکه 235 کانون در استان وجود دارد اظهار داشت: در شرف خریداری تجهیزات 250 کانون هستیم.

بیکی در خصوص تاسیس کانون‎های مساجد خاطر نشان کرد: دهیاران درخواستی از هیئت امنای مسجد بر اساس فرم هفتگانه تکمیل کنند تا یک ردیف مالی برای آنان صادر شود و از 600 هزار تومان الی 700 هزار تومان بودجه برخوردار شوند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول