اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد

تلاش گسترده برای احیاء فرهنگ تشیع در جهان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش و توسعه همکاری‌های علمی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر استفاده از ظرفیت‌های این سازمان و مرکز فقهی ائمه اطهار در احیاء فرهنگ تشیع در جهان تاکید کرد.

تلاش گسترده برای احیاء فرهنگ تشیع در جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدمهدی احمدی عصر امروز در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سخنانی به تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداخت و اظهار کرد: مهمترین موضوع کاری این سازمان دیپلماسی فرهنگی است.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فعالیت‌های فرهنگی و عرصه بین‌المللی را بر عهده دارد خاطر نشان کرد: برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری در خارج کشور، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، هفته قرآنی، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در رابطه با مسایل خارج کشور از جمله فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

رئیس مرکز آموزش و توسعه همکاری‌های علمی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی در رابطه با حقوق بشر از دیدگاه اسلام، اسلام سیاسی و موضوعات مبتلا به در عرصه‌ بین‌المللی را از دیگر فعالیت‌های این سازمان ذکر کرد.

وی ترجمه کتب مفید در حوزه اسلام و انقلاب اسلامی را از دیگر فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد و افزود: مرکز ادیان سازمان با برگزاری همایش‌های مشترک با سایر ادیان الهی تعامل دارد.

احمدی تصریح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کرسی‌های اسلامی‌شناسی و شیعه‌شناسی را در خارج کشور با اعزام استاد و تهیه متون آموزشی حمایت می‌کند.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان را اعزام مبلغ به خارج کشور ذکر کرد و یاد‌آور شد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طلاب فاضل را در مناسبت‌های مختلف به خارج کشور اعزام می‌کند.

رئیس مرکز آموزش و توسعه همکاری‌های علمی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بورسیه تحصیلی دانشجویان و طلاب غیر ایرانی برای ادامه تحصیل در داخل ایران را از جمله فعالیت‌های این سازمان دانست و ابراز داشت: اعطای فرصت‌های مطالعاتی به محققان خارج کشور در حوزه‌های اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی از دیگر فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات است.

وی تبادل هیئت‌های علمی بین حوزه و مراکز علمی داخل و خارج کشور را از جمله فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برشمرد و ابراز داشت: مراکز علمی که در داخل کشور دارای ظرفیت‌های بالایی باشند شناسایی می‌شوند و به صورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری از ظرفیت‌های علمی و آموزشی این مراکز استفاده می‌شود.

احمدی مرکز فقهی ائمه اطهار را از جمله مراکز دارای ظرفیت بالا در حوزه علمی، پژوهشی و فقهی دانست و گفت: با توجه به نگاه عالمانه و فقهی مرکز فقهی ائمه اطهار به مسایل مبتلا به از جمله زن و حقوق بشر و... تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مرکز فقهی ائمه اطهار امضا شد.

وی با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه از محققین، پژوهشگران و اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار در موضوعات اسلامی و شیعه‌شناسی که امروز در دنیا مطرح است استفاده خواهیم کرد تاکید کرد:‌ استفاده از اساتید و متون آموزشی مرکز فقهی ائمه اطهار در کرسی‌های اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی در دانشگاه‌های خارج کشور از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

رئیس مرکز آموزش و توسعه همکاری‌های علمی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین اظهار کرد: کتب مفید مرکز فقهی ائمه اطهار در حوزه‌های مختلف را نیز به زبان‌های مختلف ترجمه خواهیم کرد و در اختیار مسلمانان، ‌شیعیان و دیگر ادیان قرار خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه مرکز فقهی ائمه اطهار و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از قابلیت‌های یکدیگر استفاده خواهند کرد خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های این دو نهاد در احیاء فرهنگ تشیع در جهان استفاده کنیم.

احمدی در پایان با تشکر از حجت‌الاسلام و المسلمین جواد فاضل‌لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار ابراز داشت: امیدواریم با امضاء این تفاهم‌نامه و فعالیت‌هایی که انجام خواهد گرفت در عرصه بین‌المللی شاهد تحولات جدیدی در زمینه اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی باشیم.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول