اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران:

حفظ اشتغال با حمایت از تولید ملی انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران گفت: حفظ اشتغال با شعار حمایت از تولید ملی انجام می‌شود.

حفظ اشتغال با حمایت از تولید ملی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامرضا عشریه بعدازظهر امروز در نشست مشترک روسای ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی با بخش خصوصی استان با تاکید بر اینکه در سال حمایت از تولید ملی باید به فرمایشات رهبری جامه عمل بپوشانیم، اظهار داشت: تلاش ما برای تحقق شعار حمایت از تولید ملی است، ولی بسیاری از افراد علاقه‌مندند در همان ابتدای سال این شعار به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: اگر حمایت از تولید ملی صورت گیرد موجب حفظ اشتغال و ایجاد رفاه اجتماعی در جامعه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه رهبری با شعار حمایت از تولید ملی نگاه‌ها را به سمت توسعه اقتصادی تغییر داده، تصریح کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌های رسانه‌ای کشور در نقد سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت، هرجا ظلم و ستم روا می‌شد کارخانه‌ها را به تصویر می‌کشیدند.

عشریه به فعالیت‌های استکبار علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن با ابزار تحریم دست روی اقتصاد کشور گذاشته تا جامعه را از نظام ناراضی کند که بتواند از این طریق به اهداف خود برسد.

وی اضافه کرد: شاهد توان دفاعی کشور علیه استکبار هستیم و ما در بخش اقتصادی باید بتوانیم با حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد رفاه اجتماعی موشکی علیه دشمنان نظام اسلامی باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با تاکید براینکه دغدغه همه دستگاه‌های متولی در بخش کار و تولید باید حفظ اشتغال باشد، بیان داشت: تحریم‌های استکبار کارساز نیست، بلکه ما را به خودباوری می‌رساند.

این مسئول تحریم‌های داخلی را موجب شکننده کردن تولیدات کشور دانست و بیان داشت:  در سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی شاهد مقررات دست و پا گیر در سیستم بانکی هستیم که این عوامل باید برای رونق اقتصادی کشور حذف شود.

عشریه ساماندهی معوقات بانکی تولیدکننده‌ها را از برنامه‌های قابل پیگیری بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: اتاق بازرگانی به منظور برنامه‌ریزی درست از سیستم بانکی خواست تا میزان معوقات تولیدکننده‌ها را اعلام کند که تاکنون موفق به اخد آن نشد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته اعلام شد که 1800 میلیارد تومان صنایع استان مازندران به بانک‌ها معوقه دارند، یادآور شد: طبق پیگیری‌های انجام شده این میزان معوقات بانکی صنایع تولیدی استان تنها به بانک‌های دولتی است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بانک‌های خصوصی را رقیبی برای بانک‌های دولتی دانست و ادامه داد: ای کاش بانک خصوصی وجود نداشت، این بنگاه‌های اقتصادی به فکر سود و افزایش اعداد  و ارقام خود هستند در مقابل صنایع تولیدی هیچگونه نرمشی ندارند.

این مسئول تصریح کرد: اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی به دنبال سود خود نیست، تلاش می‌کند تا در شرایط سخت اقتصادی بدهی‌های بخش خصوصی حل و فصل شود.

عشریه اجرای قانون را برای فعالیت اقتصادی سرمایه‌گذاران در بخش تولیدی ضروری دانست و ابراز داشت: در فعالیت‌های اقتصادی قانونی تنظیم شود تا هر دو طرف در سود و زیان شریک باشند.

وی با بیان اینکه بانکداری‌های ما بدون ربا است، عنوان کرد: بانکداری بدون ربا در عمل دیده نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: مراجع تقلید ما از این نوع کارکرد بانک‌ها اعتراض دارند.

این مسئول نیروی کار را از مهم‌ترین رکن تولید برشمرد و گفت: برای رونق اقتصادی کشور باید نیروی کار حفظ شود تا توسعه صادرات محور صورت گیرد.

عشریه با تاکید براینکه همه دستگاه‌های متولی در حفظ اشتغال و ایجاد رفاه اجتماعی تلاش کنند، اضافه کرد: برای حمایت از تولیدکننده‌ها از همه ابزارهای قانونی استفاده شود.

وی به تصمیم کارگزاران در دهه 60 که مازندران باید قطب کشاورزی شود اشاره کرد و ابراز داشت:  مازندران از قطب کشاورزی شدن بهره‌ای نبرد، ای کاش سهم مازندران از این قبل مشخص می‌شد.

این مسئول حضور دلالان را در حوزه ادارات کار معضل جدی دانست و گفت: نباید اجازه دهیم دلالان نزدیک حوزه ادارات کار شوند باید از سرمایه‌گذاران حمایت شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تاکید کرد: برخی از کارگران متخلف در واحدهای تولیدی هستند که محیط اشتغال را آلوده می‌کنند و برای مصون‌سازی از تولیدات داخل وجود کارگران اختلال‌گر از حوزه کار باید تمیز شود.

عشریه واردات بی‌رویه را آسیب جدی به تولیدات داخلی دانست و متذکر شد: هدف ما حمایت کامل از تولیدات داخلی است، در این بخش با افزایش کیفی تولیدات رضایت مصرف‌کننده جلب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران در پایان سخنانش از مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواست تا اتاق بازرگانی به عنوان تشکل قانونی در ادارات کار استان فعال شود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول