اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو ستاد مرکزی طرح همگام با قرآن:

تشویق دانش‌آموزان به قرآن‌خوانی ماموریت اصلی مدارس قرآنی است

خبرگزاری فارس: عضو ستاد مرکزی طرح همگام با قرآن گفت: تشویق دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی به مطالعه و خواندن قرآن ماموریت و وظیفه اصلی مدارس قرآنی است تا بدین وسیله مشکل قرائت دانش‌آموزان مرتفع شود.

تشویق دانش‌آموزان به قرآن‌خوانی ماموریت اصلی مدارس قرآنی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس مزجی پیش از ظهر امروز در گردهمایی کارشناسان و مدیران مجری طرح همگام با قرآن آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: باید سعی شود در یاد دادن قرآن به دانش‌آموزان مفاهیم پیچیده‌ای به کار نرود و همچنین ترجمه آیات انتخاب شده قابل هضم باشد.
مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تهران با اشاره به اینکه طرح همگام با قرآن بعد از مدت‌ها کار تخصصی در وزارتخانه تصویب شد، خاطرنشان کرد: این کار به دلیل عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با مهجوریت قرآن اجرا شد.
وی ادامه داد: این طرح به صورت آزمایشی در چند مدرسه‌ تهران اجرا و سپس به استان‌ها و مناطق دیگر نیز ابلاغ شد تا به صورت آزمایشی اجرا کنند.
این مسئول با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش و شورای عالی فرهنگی نیز از این طرح استقبال خوبی کردند، ادامه داد: بعد از استقبال مسئولان ذی‌ربط این طرح در همه مدارس اجرا شد.
مزجی در بخش دیگری از سخنان خود به همه مدیران این طرح تاکید کرد تا متناسب با سلیقه خود شیوه یاددهی قرآن به دانش‌آموزان را تغییر دهند ولی اصل شیوه این طرح را تغییر ندهند.
وی ابراز داشت: باید آیات روشنی را برای دانش‌آموزان یاد دهیم تا زیاد خسته کننده نباشد و سعی کنیم دانش‌آموزان را ترغیب به خواندن قرآن کنیم.
عضو ستاد مرکزی طرح همگام با قرآن اظهار داشت: این تشویق کردن دانش‌آموز به مطالعه قرآن متاسفانه محقق نشده است چرا که دانش آموزان زیادی را در پایه ابتدایی، راهنمایی و متوسطه داریم که در روخوانی قرآن کریم مشکل دارند.
مزجی افزود: مدیران مدارس قرآنی با معلمان هماهنگ شوند و سعی کنند به شیوه‌های مختلف دانش آموزان را ترغیب به مطالعه قرآن کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول