اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهمئی:

عملیات ساخت جاده‌های عشایری بهمئی آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بهمئی گفت: به زودی جاده‌های عشایری این شهرستان با اعتبارات در نظر گرفته شده ساخته می‌شود.

عملیات ساخت جاده‌های عشایری بهمئی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، سید محمدظاهر سیاوش صبح امروز در بازدید از جاده‌های عشایری این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوره حاکمیت جمهوری اسلامی و بها دادن بنیان‌گذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی به این قشر، عشایر جان تازه‌ای به خود گرفتند و تاکنون افتخارات زیادی را برای این نظام مقدس خلق کرده‌اند.

وی بیان کرد: عشایر در دفاع مقدس ضمن حضور فعال در نبرد حق علیه باطل با پشتوانه مالی خود توانستند نقش بسزایی در اداره جنگ داشته باشند.

سیاوش گفت: اکنون هم در همه زمینه‌ها از جمله صادرات با تولید قالی، قالیچه، گبه، کشک، روغن و گوشت قرمز توان خاصی برای شکوفایی تولید در کشور دارند.

وی خواستار همکاری بیشتر ادارات و نهادها در جهت انجام خدمات به این قشر زحمت‌کش شد.

فرماندار بهمئی از تشکیل کارگروه‌های پشتیبانی عشایر خبر داد و گفت: این کارگروه‌ها شامل کارگروه اقتصادی و تولیدی، کارگروه امنیتی و انتظامی، کارگروه عمرانی، کارگروه بهداشت خدماتی و درمان، کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و کارگروه اقتصادی و تولیدی می‌باشند.

وی گفت: با پیگیری معضلات و مشکلات عشایر توسط این کار‌گروه‌ها و طرح در جلسات توسط دبیران می‌توان این مشکلات را ریشه‌کن کرد.

فرماندار بهمئی خاطرنشان کرد: جلسات به طور مرتب و با ارائه گزارش روندکار و پیگیری مصوبات هر ماه یک‌بار و در صورت نیاز و اضطراری به صورت فوق‌العــاده در ماه دو بـار برگزار می‌شود.

سیاوش از پیگیری و مکاتبه با استاندار جهت مستقل کردن نمایندگی عشایر در شهرستان بهمئی به مدیریت فرماندار خبر داد و گفت: اگر اداره امور عشایر بهمئی مستقل شود، امکانات بیشتری به آن تعلق می‌گیرد و می‌تواند خدمات بهتری به عشایر ارائه کند.

این مسئول اجرایی شهرستان بهمئی ابراز کرد: با توجه به وضعیت استراتژیکی بهمئی و آب و هوای متنوع آن در زمان قشلاق، عشایر زیادی از حوزه دهدشت، لنده، چاروسا و دیشموک به این شهرستان مهاجرت می‌کنند.

وی از احداث جاده‌ عشایری منیزور، ریزک به خیارکال به کوه سیاه خبر داد و گفت: اعتبار لازم اختصاص داده شد و پیمانکار آن مشخص گردیده که در طی روزهای آینده شروع به کار خواهد کرد.

سیاوش اظهار داشت: سرکشی مداوم و مستمر اکیپ دامپزشکی از دامداران و معاینه دام‌های آنها برای جلوگیری از خطرات بیماری‌های شایع و مشترک بین انسان و دام از اولویت‌های کاری می‌باشد.

وی گفت: شبکه بهداشت و درمان با اعزام پزشک و کادر درمانی به این مناطق حداقل در ماه یک‌بار و آموزش افراد برای مقابله با بیماری‌ها، مار و عقرب گزیدگی و دادن مصالح لازم برای ساخت سرویس‌های بهداشتی کار خود را آغاز کرده است.

سیاوش از شناسایی افراد بی‌سواد در بین عشایر و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در بین این قشر توسط آموزش و پرورش خبر داد.

وی متذکر شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری و حضور دیگر ادارات و نهادهای شهرستان جشن‌های متنوع به مناسبت اعیاد مختلف در بین عشایر برگزار می‌کند.

این مسئول افزود: اداره تبلیغات اسلامی با اعزام روحانی، افراد خبره و سخنور در بین عشایر به منظور فراگیری فرائض دینی و احکام اسلامی حضوری فعال خواهد داشت.

فرماندار بهمئی گفت: با توجه به خشکسالی‌های مکرر و کمی بارش باران اداره امور عشایر با همکاری جهاد کشاورزی جهت تأمین آب عشایر با احداث منبع ذخیره آب و یا تانکر سیار، آب عشایر را تأمین می‌کند.

سیاوش بیان کرد: نیروی انتظامی تأمین امنیت عشایر در زمان کوچ و ایل‌راه‌ها را پیگیری و در این زمینه اقدامات لازم را مبذول می‌دارد.

وی گفت: سپاه ناحیه بهمئی جهت راه‌اندازی بسیج عشایر و کارهای مرتبط با آن نهایت همکاری را دارد و گام‌های مؤثری برداشته است.

سیاوش اظهار داشت: ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) افراد نیازمند را در بین عشایر شناسایی می‌کنند و جهت رفع فقر و محرومیت در بین این قشر گام‌های مؤثری برمی‌دارند.

فرماندار بهمئی در پایان گفت: اداره میراث فرهنگی و گردشگری زمینه‌ای فراهم می‌کند تا فروش تولیدات عشایر تسهیل گردد.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول