اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری ایلام:

12درصد جمعیت ایلام عشایر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: 12 درصد جمعیت ایلام عشایر هستند.

12درصد جمعیت ایلام عشایر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، یار محمد کریمی ظهر امروز در نشست رفع مشکلات عشایر استان ایلام اظهار داشت: 60 هزار نفر از جمعیت 540 هزار نفری ایلام را جمعیت عشایر تشکیل می‌دهند.

وی افزود: شهرستان ایلام دارای چهار ایل، دو طایفه، 15 کانون و ... است که در مجموع عشایر آن هزار و 126 خانوار با جمعیتی معادل 6 هزار و 874 نفر را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به این تعداد جمعیت توسط این دستگاه با امکانات موجود بسیار مشکل و سخت است و باید در این راستا دیگر دستگاه‌های اجرایی استان ایلام همت به خرج دهند.

این مسئول اضافه کرد: همکاری و مساعدت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان ایلام برای ارائه خدمات به جامعه عشایری استان ایلام امری ضروری و فراموش شده است.

کریمی تصریح کرد: این درحالی است که جامعه عشایر استان ایلام خدمات ارزنده‌ای را به استان ارائه کرده که در این مجال می‌توان به میزان تولیدات جامعه عشایر اشاره کرد.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: گوشت، لبنیات، پشم و ... از جمله محصولات تولیدی جامعه عشایری استان ایلام بوده که در بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام کارشناسان مرتبط با موضوع ارزش اقتصادی این میزان تولیدات جامعه عشایری استان ایلام 140 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول