اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعزام 3 گروه پزشکی

عشایر مناطق ییلاقی سهند رایگان مداوا می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان مراغه گفت: سه گروه پزشکی مراغه با اعزام به مناطق ییلاقی سهند به مداوای رایگان عشایر پرداختند.

عشایر مناطق ییلاقی سهند رایگان مداوا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، احمد مجتهدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به عشایر 15 پزشک، ماما و کارشناس بهداشت به مدت دو روز در مراتع سهند مستقر و به مداوای بیماران احتمالی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تمام خدمات ویزیت برای خانواده‌های عشایر رایگان است، افزود: این نخستین باری است که پزشکان در مراتع سهند حضور پیدا کرده و به مداوای عشایر پرداختند.

بخشدار مرکزی مراغه نیز در این مراسم گفت: در طول تابستان 750 خانوار عشایر به مدت سه ماه در مراتع ییلاقی سهند ساکن می‌شوند که نبود امکانات درمانی و بهداشتی سلامت عشایر را به خطر می‌اندازد.

علی اسکندری افزود: براساس برنامه‌ریزهای صورت گرفته از سال‌های آینده نیز اکیپ‌های سیار در طول تابستان برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عشایر در مراتع سهند مستقر خواهند شد.

عشایر سهند در قالب 750 خانوار و با 105 هزار راس دام با تولید 20 درصد فرآورده‌های دامی و پروتئین استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی در مدت اقامت‌شان در مراتع با وجود کمبود امکانات درمانی شبانه‌روز برای تولید و خودکفایی کشور در تلاش هستند.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول