اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق می‌شود

تهیه اطلس ایل راه‌های عشایر کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مطالعات سازمان عشایر از تهیه اطلس ایل راه‌های عشایر کشور در سال جاری خبر داد.

تهیه اطلس ایل راه‌های عشایر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میرامینی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در این راستا نقشه ایل راه‌های عشایری کشور به منظور شناساندن ایل راه‌ها و برنامه‌ریزی‌های جامع توسط مسئولان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای طرح تهیه اطلس ایل راه‌های عشایر از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای این مرکز است و تا پایان شهریورماه جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرکل دفتر مطالعات سازمان عشایر با بیان اینکه میزان اعتبار هزینه شده در این طرح یک‌میلیارد و 360 میلیون تومان است، گفت: جامعه عشایر پس از جامعه شهری و روستایی دارای ویژگی‌های خاصی همچون کوچندگی، معیشت بر اساس دام و عشیره‌ای بودن هستند که این ویژگی‌ها به یک برنامه‌ریزی جامع و اصولی نیاز دارد.

*اجرای 105 پروژه مطالعاتی در کشور

میرامینی از اجرای 105 پروژه مطالعاتی در سطح کشور خبر داد و گفت: برای این تعداد پروژه 3 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در راستای اسکان، ساماندهی زندگی عشایر، اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی عشایر اجرایی می‌شود، ادامه داد: از این تعداد، چهار پروژه مختص خراسان جنوبی است.

مدیرکل دفتر مطالعات سازمان عشایر از آغاز اجرای طرح بررسی آثار هدفمندی یارانه‌ها در زندگی عشایر خراسان جنوبی از سال گذشته خبر داد.

میرامینی تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در خراسان جنوبی در دست بررسی بوده و پیامدهای منفی و مثبت اجرای آن در زندگی این قشر تعیین می‌شود.

وی به اجرای دو طرح در حوزه دام اشاره کرد و گفت: افزایش بره‌گیری در دام عشایر به منظور افزایش بره‌زایی در دام‌ها در راستای افزایش تولید ملی در دست اجراست و در هشت استان کشور به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول