اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

عقلانیت شاکله حکومت امام عصر (عج) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: تکیه بر عقلانیت مهمترین شاکله و شالوده حکومت آخرالزمان است چرا که امام عصر (عج) نقطه کمال عقل است.

عقلانیت شاکله حکومت امام عصر (عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی صبح امروز در همایش مهدویت در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: آنگونه که از روایات اسلامی برمی‌آید در حکومت برپایه عدل و قسط امام زمان (عج) رفتار عقلانی و تعالی روحی موج می‌زند و می‌توان گفت که بشر زمینی در آن روز به نقطه تعالی خود می‌رسد.

وی با یادآوری اینکه حضرت حجت در حکومت خود به معنای واقعی عدالت مورد انتظار بشریت را حاکم و جاری می‌کند خاطرنشان کرد: در چنین حکومتی است که ظلم و جوری بر هیچ انسان و بشری وارد نمی‌شود و نور و رحمت جای ظلم و فساد را فرامی‌گیرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه موضوع مهدویت مساله‌ای خطیر در زندگی بشریت است افزود: حکومت امام زمان (عج) اراده‌ای حکیم و عادل بر جهان حاکم می‌باشد و با عدالتی که برای بشر ناشناخته مانده جوابگوی نیازهای معنوی، دنیوی و به ویژه فطرت بشری بوده است.

عاملی با تبیین شرایط ظهور امام عصر (عج) بر اساس احادیث و روایات گفت: اگر یک روز هم از آخر دنیا باقی بماند خداوند آن روز بزرگ را آنقدر طولانی می‌کند تا با ظهور حضرت قائم عدالت بر زمین گسترده شود.

وی با اشاره به اینکه بشر تشنه جدا شدن از عالم خاکی است تا قلبش و آستانه آرزوهایش وسیع‌تر شود بیان داشت: بشر باید با امید زندگی کند و سفره‌های گسترده این جهان فراتر از نظام مادی و شأن میهمانی خدا بوده و اسباب تسکین تمام دردهای بشری، انبیا و اولیای الهی است.  امام جمعه اردبیل به فلسفه وقوع عاشورا، حوادث کربلا و تأثیر اندیشه امامان (ع) در ارتقای سطح زندگی مردم زمانشان پرداخت و اظهار امیدواری کرد؛ اندیشه‌های توحیدی در افکار جهانی ساری و جاری شده و با عمل به دین مبین اسلام نشاط و امید بر جوامع اسلامی سایه بیافکند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم رییس دانشگاه محقق اردبیلی هم در سخنانی اظهار داشت: این دانشگاه درصدد است برای اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی و ایده انقلاب اسلامی پردیس بین‌المللی مقطع دکتری برای جذب دانشجو از حوزه قفقاز و آسیای میانه با کمک مسئولان استانی ایجاد کند.

مسعود گنجی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی مسئولیت سنگینی در عملیاتی کردن دکترین مهدویت در جهان برعهده دارد بنابراین انتظار جامعه از دانشگاه برنامه‌ریزی برای آینده‌گزینی است نه آینده‌نگری و همه باید در مسئولیت خود به عنوان سربازان امام زمان (عج) کوشا باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول