اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

دعا برای فرج امام عصر(عج) دعا برای همه بشریت است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی فرا رسیدن ماه شعبان را گرامی داشت و اعلام کرد: دعا برای آن حضرت و برای تعجیل در ظهور، دعا برای همه بشریت، برای همه طوائف و قبایل و اقویاء و ضعفاء، عالم و جاهل، فقیر و غنی است.

دعا برای فرج امام عصر(عج) دعا برای همه بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در پیام آیت‌الله صافی‌گلپایگانی آمده است: با عرض تبریک و تهنیت، حلول ماه مبارک شعبان ماه نزول برکات، ماه اعیاد شریفه، ماه تجلی انوار الهیه را گرامی می‌داریم. این ماه شریف، فرصتی بسیار مناسب و عزیز و شکوهمند برای دعا و طلب فرج آل محمد صلوات الله علیهم و درخواست تعجیل در ظهور و تحقق وعده الهی به انبیاء عظام و همه ملل و امم، به ویژه مستضعفان و مشتاقان روزگار آن عدل جهانی و حکومت توحیدی اسلامی و تعظیم شعائر و احیاء امر اهل‌بیت علیهم السلام و اعلام حیات ولایی و برنامه‌های وسیع دعایی است.

در این پیام اضافه شده است: سزاوار است در سراسر این ماه، یاد و ذکر فضایل اهل‌بیت علیهم‌السلام و معالی مقامات و درجات عالیات ایشان از زبان‌ها نیفتد و مجالس، محافل، سخنرانی‌ها همه را به سوی عوالم قرب و کمال معنوی سوق دهند. به ویژه در دعا برای تعجیل فرج حضرت بقیةالله مولانا المهدی علیه‌السلام در تمام این ماه، همگان به طور فردی و همگانی، در خلوت و جلوت، اصرار و اهتمام ویژه داشته باشند.

در این پیام آمده است: دعا برای آن حضرت و برای تعجیل در ظهور، دعا برای همه بشریت، برای همه طوائف و قبایل و اقویاء و ضعفاء، عالم و جاهل، فقیر و غنی است. ظهور آن حضرت و تعجیل در امر فرج آن یگانه خلیفه الهی و خلف یکتای همه انبیاء مرسلین و ائمه طاهرین، نجات همگان از جهالت و ضلالت و گمراهی از ظلم و جور است.

بخش مهمی از تعلیمات اسلام و هدایت‌های اولیاء دین، توصیه به دعا و نیایش و خواندن خدا و مناجات با خداست تا آنجا که فرمودند «الدُّعاءُ مُخُّ العِبادَةِ؛ مغز عبادت و پرستش، دعا است.» آیات قرآن و احادیث و روایات همه با تأکیدات مؤکد توصیه به دعا و خواندن خدا به اسماء الحسنی کرده‌اند «وَ للّهِ الأسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها» دعا به هر کدام از اسماء الحسنی آثار خاص و پیام‌های بزرگ معرفت‌بخشی دارد. دعا، قلب را روشن و نورانی می‌کند، ظلمت‌ها را از بین می‌برد، بنده را بالا می‌برد و سبب عروج او می‌شود. این دعا اگر برای حوائج عامه و خیر و سعادت همگان باشد، اجرش بیشتر و فضیلتش زیادتر است و اگر برای ولی امر و حجت خدا دعا شود، درک اجر و فضلش برای ما قابل تصور نیست. دعا برای آن حضرت دعا برای هر موجودی از جن و انس و ملائکه است. فرج آن حضرت، فرج همه انبیاء و اولیاء و شیفتگان عدالت، علم، آگاهی، بیداری، امنیت و آسایش است.

در ادامه این پیام افزوده شده است: در این فرصت، فوائد بزرگ و آثار عظیمه‌ آن به شمار در نمی‌آید و نمی‌توان از معانی و مطالب و هدایت‌هایی که بعض ادعیه مرویه برای آن حضرت مشتمل بر آن است سخن گفت. دعا مکتب است، دعا درس و دانشگاه الهی و همگانی است، درس شناخت خدا و پیغمبر و امام است. سزاوار است برنامه‌های دعا برای حضرت صاحب الأمر علیه‌السلام گسترده و فراگیر و همگانی به ویژه در این ماه شریف برگزار شود و همه از برکات ماه شعبان و عید نیمه شعبان مستفیض شوند، به ویژه در شب ماه مبارک نیمه، شب با عظمت و پر خیر و برکت میلاد آن یگانه موعود انبیاء و اولیاء که از شب‌های بسیار با فضیلت و هم‌طراز با شب‌های قدر بلکه یکی از لیالی قدر است. امید است در اثر دعاهای مؤمنین و اصرار آنها بر دعا برای تعجیل فرج، اسباب فرج آن حضرت فراهم شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول