اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مذهبی:

معرفت واقعی نسبت به امام عصر به انتظار سازنده منجر می‌شود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مذهبی گفت: تنها معرفت واقعی نسبت به امام عصر می‌تواند به انتظار سازنده منجر می‌شود و انتظار سازنده نیز به این معناست که فرد منتظر باید همواره آماده استقبال از امام زمان (عج) باشد.

معرفت واقعی نسبت به امام عصر به انتظار سازنده منجر می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی گرجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) یعنی اگر همین لحظه امام زمان (عج) ظهور کردند از نظر فکری، روحی و اخلاقی آمادگی یاری امام زمان (عج) را داشته و شرایط لازم در این زمینه را کسب کرده باشیم چرا که زمانی که امام زمان (عج) ظهور می‌کنند نیاز به یاورانی آزموده، باسواد، فهیم و متدین برای اداره جامعه دارند.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام برنامه‌هایی برای زندگی یک فرد منتظر تبیین شده است، تاکید کرد: انتظار به معنای امید به فردایی بهتر است و به همین دلیل در روایات از انتظار به عنوان افضل‌العمال یاد شده است چرا که انتظار صحیح ایجاد روحیه امید می‌کند و این امیدواری موتور حرکت جامعه محسوب می‌شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه عمل کردن به وظایف شرعی نیز نوعی انتظار محسوب می‌شود، افزود: برنامه هر خانواده برای انتظار سازنده می‌تواند بدین شکل باشد که از زمانی که کودک حق و باطل را از یکدیگر تمیز می‌دهد موضوع انتظار و این امید سازنده را به وی آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه شناخت واقعی به پیمودن راه انتظار منجر می‌شود، گفت: هر چه فرد از امام زمان خود شناخت بیشتری داشته باشد و عظمت انتظار را بهتر درک کند اشتیاق وی برای حضور امام در جامعه بیشتر می‌شود چرا که بدون معرفت عشق معنا پیدا نمی‌کند.

*‌زمان ظهور بر هیچ‌ کس مشخص نیست

گرجی با اشاره به زمان ظهور امام زمان (عج) از زبان برخی افراد گفت: در روایات بر این موضوع تاکید شده است که نباید برای ظهور زمانی را تعیین کرد و از این موضوع به جز خداوند رحمان هیچ‌ کس اطلاع ندارد.

وی اضافه کرد: البته نباید این نکته را نیز از نظر دور نگه داریم که مطابق روایات گاهی زمان ظهور فرا می‌رسد، اما به سبب اینکه مردم هنوز آمادگی لازم را ندارند و شرایط لازم فراهم نشده است این موضوع تا زمان حصول آمادگی به تأخیر می‌افتد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول