اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد:

افتتاح شبکه پایاب سد یامچی در هفته دفاع مقدس

خبرگزاری فارس:معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: شبکه پایاب سد یامچی در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح شبکه پایاب سد یامچی در هفته دفاع مقدس
اصغر پرتوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ‌برای اجرای شبکه پایاب سد یامچی به مساحت 3 هزار هکتار 20 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی در مورد اجرای پایاب سد گیوی و عملیاتی شدن شبکه فرعی سد جغتاب نیز بیان داشت: این پروژه به سرعت در حال تکمیل شدن است که با اتمام آن 160 هکتار از اراضی پایاب آبیاری می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای شبکه فرعی زهکشی ارس به مساحت 4 هزار و 800 هکتار، خلیل‌لو یک هزار هکتار،‌ قوری‌چای 2 هزار هکتار،‌ گلمغان 400 هکتار، پمپاژ هشت بیله‌سوار 160 هکتار، پیله‌سحران یک هزار و 200 هکتار و اژدر‌لو به مساحت 400 هکتار خبر داد.
پرتوی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه‌ها سال گذشته 28 میلیارد تومان اعتبار تزریق شده بود که امسال این اعتبار دو برابر افزایش یافته است.
این مسئول بیان داشت: با این اقدامات علاوه بر توسعه اراضی مستعد در شمال استان قادر خواهیم بود از طریق انتقال آب ارس و خدا‌آفرین 62 هزار هکتار از اراضی و منابع طبیعی منطقه را احیا کنیم.
معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور 372 میلیارد ریال برای اجرای شبکه فرعی پایاب سد خدا‌آفرین در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص کامل و تکمیل ایمن پروژه بخش مهمی از این مناطق احیا شود.
پرتوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهیه 10 بسته حمایتی بخش کشاورزی از ابلاغ و اجرایی شدن هفت بسته خبر داد.
معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: تهیه سوخت مرغداری‌ها، تامین تلیسه برای گاوداری‌ها،‌ افزایش دام سبک روستایی‌، حمایت از واحد‌های گلخانه‌ای، طرح‌های کشاورزی حفاظتی،‌ تامین سوخت با اختصاص وام قرض‌الحسنه از جمله این بسته‌های حمایتی بوده که تا کنون در استان اردبیل اجرایی شده است.
این مسئول در پایان سخنان خود برای محقق شدن تمام موارد این بسته‌های حمایت تسهیلات مورد نیاز در اختیار بخش زراعت و واحد‌های تولیدی دام و طیور قرار گرفته و هیچ مشکلی در استان در این باب وجود ندارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول