اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه‌ نخست سال جاری

حوادث ویژه‌ اورژانسی در شهرستان اردستان 19 مصدوم برجای گذاشت

خبرگزاری فارس: مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان اردستان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری در شهرستان اردستان، چهار حادثه‌ ویژه‌ اورژانسی رخ داد که این حوادث 19 مصدوم و سه فوتی برجای گذاشت.

حوادث ویژه‌ اورژانسی در شهرستان اردستان 19 مصدوم برجای گذاشت

ولی‌الله سلامی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان، در سه ماه‌ ابتدای سال جاری به 541 مأموریت اعزام شدند، اظهار کرد: از این تعداد مأموریت 187 مورد مأموریت تصادفی و 354 مأموریت غیر تصادفی بوده است.

وی افزود: تعداد موارد منجر به بستری، درمان سرپایی، لغو مأموریت و فوتی در حوادث تصادفی را به ترتیب 164، 27، 18 و 11 نفر بوده است.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان اردستان ادامه داد: از 187 حادثه‌ تصادفی رخ داده در این مدت، 71 مورد در محدوده‌ شهری و 109 مورد در محدوده‌ی جاده‌های این شهرستان رخ داده است.

وی با بیان اینکه تعداد مأموریت‌های شهری، جاده‌ای و بین مراکز درمانی در موارد غیر تصادفی به ترتیب 268، 37 و 49 مأموریت بوده است، تصریح کرد: در سه ماهه‌ نخست سال جاری در شهرستان اردستان، چهار حادثه‌ ویژه‌ اورژانسی شامل سه حادثه‌ رانندگی با 15 مصدوم و سه فوتی و یک مسمومیت با منوکسیدکربن با چهار مصدوم رخ داد.

سلامی‌زاده با بیان اینکه کارشناسان اورژانس 115 در مدت مذکور، سه مورد احیای موفق را به نام خود ثبت کردند، یاد آور شد: در بهار امسال، بیماری‌های قلبی، داخلی، اعصاب و روان، تنفسی و مسمومیت به ترتیب با 22، 19، 18، 16 و 9 درصد، بیشترین آمار موارد اورژانس غیر تصادفی را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به برگزاری 134 نفر ساعت آموزش طرح بها ویژه‌ دانشجویان پرستاری این شهرستان در سه ماه ابتدای امسال، اظهار داشت: کارشناسان مرکز فوریت‌های پزشکی اردستان در طرح امداد نوروزی و مراسم‌های ملی و مذهبی در نقاط پرتردد و جاده‌های شهرستان، به میزان 870 ساعت، مستقری داشته‌اند.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان اردستان یادآور شد: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان با برخورداری از پنج پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شامل چهار پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه شهری، یک اتاق فرمان و 36 کارشناس فوریت‌های پزشکی، در حال ارائه‌ خدمات به مصدومان حوادث و بیماران اورژانسی است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول