اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد اصفهان:

255 مرکز ترک اعتیاد در اصفهان وجود دارد/ مافیای شیشه جامعه را محصاره کرده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان گفت: 255 مرکز ترک اعتیاد در سطح استان وجود دارد که طی سال‌های اخیر تعداد بسیاری از معتادان موجود در سطح استان زیر درمان این مراکز قرار گرفته‌اند.

255 مرکز ترک اعتیاد در اصفهان وجود دارد/ مافیای شیشه جامعه را محصاره کرده است

هومن منشعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: طی سال‌های اخیر تعداد مراکز اعتیاد در سطح جامعه با توجه به شرایط موجود و سیاست‌های اعمال شده توسط شورای‌عالی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رشد بسیاری داشته‌اند.

وی به رتبه کشور ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از افرادی که به دلیل مصرف مواد مخدر به فعالیت‌های غیر ‌قانونی روی آورده‌اند در این مراکز مراحل درمانی خود را طی می‌کنند.

عضو هیئت مدیره علمی درمان‌گران اعتیاد استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در راستای درمان معتادان و جلوگیری از آسیب‌های جسمی، روحی و اجتماعی معتادان جزو پنج کشور دنیا قرار دارد، تصریح کرد: بررسی روند درمان معتادان در چند مرحله در مراکز ترک حاکی از پاکی 63 درصد از معتادان پس از درمان آنها است.

وی با اشاره به اینکه افرادی نیز که تحت درمان قرار دارند بیش از 80 درصد پاکی دارند، اضافه کرد: 255 مرکز ترک اعتیاد در سطح استان وجود دارد که طی سال‌های اخیر تعداد بسیاری از معتادان موجود در سطح استان زیر درمان این مراکز قرار گرفته‌اند.

منشعی با بیان اینکه اعتیاد به شیشه یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در سطح کشور است، تاکید کرد: اعتیاد و مافیای مواد مخدر هر بار که کنترل می‌شود ماده جدیدی در میان جوانان جامعه گسترش می‌یابد که درحال حاضر جامعه در حصار مافیای شیشه قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مواد مخدر جدید نیز در جامعه ظاهر شده‌اند اما این مواد هنوز همانند شیشه در میان جوانان فراگیر نشده است، ادامه داد: در حال حاضر شیشه موج جدیدی در جامعه ایجاد کرده که این موج جدید با روش ماتریک و دارو‌درمانی قابل درمان و پیش‌گیری است.

منشعی با بیان اینکه وابستگی جسمی افراد در زمان اعتیاد به شیشه معنایی ندارد، افزود: وابستگی در زمان اعتیاد به شیشه به صورت روحی و روانی است و بسیاری از خانواده‌ها تصور می‌کنند که افراد با مصرف نکردن شیشه درمان شده‌اند اما این افراد در این زمان به توجه بیشتری نیاز دارند.

وی با بیان اینکه درمان شیشه نباید از متادون و شبه مخدر‌ها آغاز شود، گفت: استفاده از این دارو‌ها برای درمان معتادان به شیشه مشکلاتی را به مشکلات این افراد اضافه می‌کند و معتادان به شیشه باید با استفاده از روش‌های روان‌پزشکی و مشاوره درمان‌شناختی درمان شوند و با برطرف شدن مشکلات روحی و روانی این افراد اعتیاد آنها به شیشه نیز برطرف می‌شود.

عضو هیئت مدیره علمی درمان‌گران اعتیاد استان اصفهان اظهار کرد: با معتادان به شیشه در دو هفته ابتدای مراحل درمان خود در وضعیت مناسبی قرار دارند که این مدت در بسیاری از کتاب‌های موجود در زمینه درمان معتادان به شیشه به عنوان دوران ماه عسل نام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اما این دوره گول ‌زننده است و معتادان به شیشه پس از طی شدن دو هفته نخست درمان خود پرهیز خود را می‌شکنند، افزود: قرص‌های متادون برای درمان مخدر‌ها مانند تریاک، شیشه و هروئین استفاده می‌شود و درمان معتادان در دو مرحله درمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام می‌شود اما در بسیاری از موارد معتادان موجود در سطح کشور با استفاده از روش‌های درمانی کوتاه‌مدت درمان می‌شوند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول