اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان الیگودرز:

تهاجم فرهنگی عاملی مهم در افزایش جرایم است

خبرگزاری فارس: دادستان الیگودرز گفت: تهاجم فرهنگی عاملی مهم در افزایش جرایم است.

تهاجم فرهنگی عاملی مهم در افزایش جرایم است

امیرهوشنگ فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در الیگودرز اظهار داشت: اطلاع‌رسانی درباره وظایف دادگستری‌ها و دادگاه‌ها می‌تواند آگاهی مردم را ارتقا داده و بسیاری از مشکلات موجود را رفع کند.

وی افزود: در این خصوص، وظیفه ذاتی دادسرا و دادگستری تامین امنیت به مفهوم واقعی کلمه است که امیدواریم بتوانیم در چارچوب قانون و مقررات برای ارتقای امنیت این دیار تلاش کنیم.

فتحی یادآور شد: مقوله امنیت، اساس و عامل توسعه هر مملکتی به شمار می‌رود و بدون امنیت تمام حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با چالش عمیق مواجه می‌شوند.

دادستان الیگودرز با بیان اینکه امنیت نعمتی بی‌بدیل و الهی است که به پاس خون شهدا به ارمغان رسیده است، گفت: ما هم وظیفه داریم در جهت ارتقای امنیت مردم و سایر متولیان تامین امنیت تلاش شبانه‌روزی برای این مهم معطوف داریم.

وی تصریح کرد: به همت و تلاش شبانه‌روزی حوزه قضایی و همکاران، آن شاخص‌ها و پارامترها باید در هر منطقه لحاظ شود.

فتحی با بیان اینکه پارامترهای امنیتی که مسئولان امنیتی تعریف کرده‌اند در این حوزه وجود دارد، تصریح کرد: البته جرایم ممکن است در یک مقطع خاصی محقق شود و مردم از لحاظ امنیت با چالش یا مشکل رو به رو شوند که ما در مجموع سعی کرده‌ایم با قید فوریت و خارج از نوبت شبانه‌روز و تلاش فراوان وضعیت مطلوبی را فراروی مردم قرار دهیم.

وی در ادامه در زمینه نوع جرایم در الیگودرز گفت: در الیگودرز قتل‌های سازمان یافته وجود ندارد و عمده قتل‌ها براساس مشکلات طایفه‌ای و خانواده‌ای صورت می‌گیرد که نشان از مشکلات موجود در زیرساخت‌های فرهنگی دارد.

دادستان الیگودرز گفت: بیشتر این قتل‌ها با تصمیم قبلی اتفاق نمی‌افتد و به دلیل وجود مشکلات مالی و شخصی روی می‌دهد که در این رابطه ما وظیفه داریم، مطابق با قانون با قاتل رفتار کنیم و با توجه به اهمیت سرعت در روند اجرای پرونده تاکنون هیچ پرونده قتلی در الیگودرز وجود ندارد که با قید فوریت و کم‌تر از یک یا نهایتاً دو ماه جمع‌بندی نشده باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی زندان‌ الیگودرز راضی کننده نیست، اضافه کرد: ما همواره سعی کرده‌ایم، در همان ساعات اولیه عوامل و متوکلین قتل را دستگیر کنیم که این افتخار بزرگی برای دستگاه قضایی است که پرونده‌ها با کم‌ترین زمان مختومه و بسته می‌شوند.

دادستان الیگودرز به وضعیت زندان این شهرستان اشاره کرد و افزود: زندان الیگودرز در سال 1354 با پذیرش 75 نفر احداث شد و در حال حاضر در الیگودرز و ازنا وضعیت محدودی را از لحاظ فیزیکی، مکانی و امکاناتی دارد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول