اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد:

دانش‌آموز محروم از وجود معلم در بویراحمد نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: در محروم‌ترین و صعب‌العبورترین مناطق شهرستان بویراحمد دانش‌‌آموزی نیست که از نعمت وجود معلم محروم باشد.

دانش‌آموز محروم از وجود معلم در بویراحمد نداریم

عظیم صالح‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: ممکن است در یک روستا فضای مدرسه اداری و مناسب نباشد ولی در همه روستاهای شهرستان بویراحمد که حتی دو دانش‌آموز نیز دارند، معلم حضور دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به عضویت خود در ستاد مناطق محروم بیان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان باید دید وسیعی داشته باشیم و نباید کمک‌ها و حمایت‌ها موقتی و رفع تکلیفی باشد.

صالح‌پور ادامه داد: ما شاهد هستیم که بسیاری از تولیدات استان‌هایی مثل اصفهان از روستاهای آنها بوده و این در حالی است که استان ما ظرفیت‌های به مراتب بیشتری برای تولید و اشتغال دارد.

وی تاکید کرد: باید آموزش‌ها را به جای شهرها به روستاها ببریم و مراکز و رشته‌های فنی و حرفه‌ای را در آنجا دایر کنیم.

این مسئول در شهرستان بویراحمد گفت: اکنون در روستاها دانش‌‌آموزان تنها امکان ادامه تحصیل در یک رشته را دارند چون نرم لازم و استاندارد برای رشته‌های دیگر در روستاها وجود ندارد.

وی بیان کرد: تحت حمایت قرار دادن یک خانواده در یک روستا نمی‌تواند نسخه‌ای شفابخش و حلال برای مشکلات این استان باشد بلکه باید روستاهای خود را مولد و تولیدکننده کنیم.

صالح‌پور تصریح کرد: خدمات شایان نظام اسلامی در روستاها بر هیچ کس پوشیده نیست ولی راه برون‌رفت از وضعیت کنونی ایجاد فضای تولید و کار در روستاهاست.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب طرحی به نام روستا مرکزی پیشنهاد شد ولی در ادامه اجرا متوقف شد که لازم است این طرح پیگیری و در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود.

صالح‌پور اجرای طرح روستا مرکزی را موجب ارائه خدمات بهتر، متمرکز و هدفمند به جامعه دانش‌آموزی دانست و گفت:‌ بدون شک اگر به جای پراکندگی امکانات و خدمات در روستاهایی که در این استان واقعا پراکنده هستند، بتوانیم این خدمات را در یک نقطه ارائه دهیم شاهد تحول در این بخش و بهبود کمی و کیفی نظام آموزشی و تربیتی در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول