اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعة المصطفی العالمیه:

انتظار نقطه تمایز تفکر مهدوی شیعی است

خبرگزاری فارس: رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: محور حرکت جهانی در مکتب تشیع انسان کامل و امام معصوم است و ارتباط منتظران با امام از مهم‌ترین عوامل ممیزه تفکر مهدوی در تشیع است.

انتظار نقطه تمایز تفکر مهدوی شیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی ضمن اشاره به افتتاح نمایشگاه بین‌المللی سفیران آفتاب، با ذکر اینکه بین 100 تا 200 آیه پیرامون مهدویت در قرآن کریم وجود دارد اظهار داشت: برخی از این آیات به صورت کاملا شفاف به مسئله مهدویت پرداخته‌اند و نیازی به تاویل نیست.

وی افزود: این‌گونه روایات ناظر بر تلاش مردم برای زمینه‌سازی حکومت صالحان و حضور در جبهه حق در برابر جبهه کفر است، در کنار این منابع نور، روایات بسیاری نیز در این باره وجود دارد که دلالت آیات الهی را مشخص می‌کند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به چند آیه مهدوی قرآن کریم تصریح کرد: خداوند در این آیات وظیفه بشر را در عرصه زندگی تاریخی خود مشخص و او را به زندگی در مسیر حق و عدالت ترغیب کرده است.

وی گفت: مهدویت اعتقادی فرادینی و فرا مکتبی است و در میان تمام ادیان و فرق و تفکرات فلسفی جهان ریشه دارد؛ حتی مکاتب الحادی نیز به آینده روشن بشر به نوعی معتقد هستند ولی تشیع دارای امتیازاتی است که بدون شک هیچ دین و فرقه‌ای از آن بهره‌مند نیست.

اعرافی تصریح کرد: حی و زنده بودن منجی در تشیع از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نقاط ممیزه این تفکر در تشیع است زیرا وقتی در تفکری منجی آن در بین مردم زندگی کند و زنده باشد، می‌تواند کارکردهای عمیقی در سطح جامعه داشته باشد.

وی افزود: محور حرکت جهانی در مکتب تشیع انسان کامل و امام معصوم است و ارتباط منتظران با امام از مهم‌ترین عوامل ممیزه تفکر مهدوی در تشیع است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه اظهارکرد: حرکت به سوی یک جامعه آرمانی که تمام مختصات آن برای مردم ذکر شده است و پرهیز از کلی‌گویی و اوهام‌پروری از جمله این نقاط روشن تفکر مهدوی است؛ در تفکر شیعی انتظار، با معرفت امام آغاز می‌شود و در مرحله بعد به محبت می‌رسد و در مرحله بعد یک منتظر سعی می‌کند خود را با زندگی منتظران وفق دهد.

وی گفت: قم و حوزه‌های علمیه، محور تحولات بشری به سوی زمینه‌سازی ظهور هستند و این پایگاه‌های تولید و نشر معارف اهل‌بیت(ع) امروز ندا دهنده پیام فطرت و پیام الهی به سراسر جهان هستند؛ پس از انقلاب اسلامی و رشد حوزه‌های علمیه قم، نقش محوری را در این جریان ناب پیدا کرده است، شرایطی را فراهم آورده است که جریان زمینه‌سازی با شدت بیشتری دنبال شود که ثمره‌های آن را در بیداری اسلامی شاهد هستیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول